Compania aeriană Blue Air are nevoie de 60 milioane euro pentru a supraviețui crizei provocate de COVID-19.
Cu 90% dintre angajaţi aflaţi în şomaj tehnic, compania aeriană românească Blue Air estimează că are nevoie de 40 – 60 milioane euro pentru a-și putea păstra cota de piaţă la nivelul de dinainte de criză, după cum a declarat Oana Petrescu, CEO Blue Air, pentru Mediafax.
Doar aşa putem continua să zburăm şi să menţinem un nivel de încasări minimal care să facă posibilă plata salariilor colegilor noştri şi a costurilor absolut esenţiale – Oana Petrescu, CEO Blue Air.
Aceasta este singura modalitate care ar permite companiei să câștige timp până la finalizarea analizei dosarului de credit depus luna trecută, în martie 2020, la Guvern.
Deşi majoritatea angajaţilor sunt în şomaj, piloţii Blue Air pot zbura în cadrul puţinelor curse operate încă de companie, pentru a-şi putea păstra licenţa de zbor. Piloții au pus în funcţiune un mecanism care sa dea posibilitatea sa zboare tuturor celor doritori, prin rotaţie.
Compania a investit 80 milioane euro în perioada 2016-2018, bani care vor fi pierduţi dacă operatorii străini vor prelua activitatea pe rutele operate de Blue Air odată ce zborurile vor putea fi reluate.
Toate cursele regulate ale Blue Air sunt suspendate, iar momentan compania a lansat o serie de curse „la cerere”.