Operatorul de telecomunicații Orange nu a recunoscut explicit că se află în negocieri pentru preluarea Telekom România, dar a lăsat să se înțeleagă că are discuții cu acționarii Telekom.
Desigur, negocierile s-ar putea încheia fără un rezultat pozitiv, mai ales că în structura acționariatului Telekom se găsește și statul român cu un pachet de 45,99%. Este cert însă că Orange este foarte interesată în a prelua businessul Telekom România, împreună cu un partener puternic, a ambelor divizii, de cablu TV și internet fix.
Dar Orange are în plan, atât în România, cât și în celelalte țări în care activează, să ofere cât mai multe servicii convergente, au explicat oficialii companiei la întâlnirea anuală cu presa europeană.
Printre care, servicii de telefonie mobilă și internet mobil, dar și servicii de internet fix (prin rețea de fibră optică) și programe TV.
Engage 2025 este numele planului de dezvoltare a Orange pentru următorii cinci ani. Conectivitate extinsă pentru toți utilizatorii, ridicarea Orange MEA (Middle East and Africa) la stadiul de principal operator digital, accelerarea serviciilor IT pentru segmentul B2B, utilizarea inteligenței artificiale în serviciile oferite clienților, crearea unei companii de viitor.
Vom intra pe noi segmente de servicii, cum este Smart Home, și vom extinde distribuția de produse conectate, așa cum facem deja în Polonia, Belgia și România – Ramon Fernandez, Delegate CEO Finance, Performance and Europe
Acestea sunt direcțiile de dezvoltare pentru operatorul aflat pe primul loc în România. Orange România este și prima divizie din grup care a lansat rețeaua comercială 5G.
În primele nouă luni ale anului trecut, numărul de clienți pentru internet fix a crescut cu 28% față de aceeași perioadă din 2018, până la 312.000, iar baza de clienți cu servicii TV a urcat cu 10%, până la 533.000. Pe partea de servicii mobile, voce și date, Orange are 9,7 milioane clienți.
Vodafone, operatorul de servicii mobile aflat imediat în urma Orange, a finalizat anul trecut preluarea UPC România, operator de servicii TV și internet fix. Preluarea Telekom (fără divizia de servicii mobile) de către Orange ar fi și un răspuns la mișcarea Vodafone.
Orange Money este un alt serviciu pentru care se dorește o dezvoltare accelerată. În România a ajuns la 154.000 de clienți în septembrie 2019, în trei ani de funcționare. Orange Money oferă servicii de tip fintech, respectiv transfer de bani, plata facturilor, cont online (inclusiv obținerea unui card de debit). După cum spune Liudmila Climoc, CEO Orange România, anul acesta vor fi lansate noi funcționalități.
În Franța, Orange Money funcționează ca o bancă, nu ca un IFN (instituție financiară non-bancară). Pe viitor, Orange Bank ar putea funcționa și în România, fiind suficient pașaportul european.
Deocamdată, compania se concentrează pe dezvoltarea 5G, unde se așteaptă licitația pentru noul spectru de frecvențe, și pe extinderea rețelei proprii de fibră optică.