Retail

Sameday a trecut pe livrările contactless pentru siguranța curierilor și a clienților

Curier

„Livrare fără griji” este numele noului serviciu, care elimină cele trei puncte de contact dintre destinatar și curier: predarea coletului, semnătura de primire și plata în numerar.

În timp ce predarea se poate face fără contact prin lăsarea coletului în fața ușii sau în recepții, iar plata se poate face online, semnătura de primire rămâne cea mai mare problemă a curierilor. Pentru rezolvarea acesteia, Sameday a decis livrarea pe baza unui cod PIN primit prin SMS de destinatar, care va fi transmis curierului pentru a confirma atât primirea, cât și încheierea livrării.

Dacă nu am utiliza nicio modalitate de confirmare a primirii coletului, am lăsa loc fraudelor și nu dorim acest lucru – Lucian Băltaru, CEO Sameday.

Serviciul a fost lansat în București și urmează să fie extins la nivelul întregii țări. Va fi și completat prin posibilitatea confirmării prin click direct pe site pentru cei care dețin un smartphone sau un calculator, iar pentru cei care au doar telefon rămâne valabil PIN-ul prin SMS.  

Curierii Sameday au fost echipați deja cu mănuși de protecție, măști și dezinfectant și fiecare Easybox (punct de livrare) este igienizat la fiecare alimentare.

„Avem stocuri de măști, mănuși și dezinfectante pentru două săptămâni în prezent, un stoc de circa 250.000 de măști și 2.000 – 3.000 de litri de dezinfectant”, spune Lucian Băltaru, care precizează că au fost lansate comenzi pentru aceste produse de pe 10 martie.

Volumele de livrare au crescut, în ultima lună, cu circa 10% și probabil ar fi crescut mai mult dacă furnizorii ar fi avut stocuri mai mari. Creșterea a avut loc, în principal, la categoria de produse FMCG, unde s-a ajuns la un flux continuu de colete, în unele zile de până la 100.000, apropiat de nivelul înregistrat de Black Friday.

Compania are 2.100 de angajați, marea majoritate curieri, și deocamdată nu are nevoie de personal suplimentar. Timpul de livrare a scăzut cu 30-40% în medie după intrarea în vigoare a restricțiilor de circulație a persoanelor. De asemenea, a crescut livrarea din ziua de sâmbătă, explicația fiind că destinatarii sunt acum acasă.

Îmbucurător este faptul că a crescut plata cu cardul online, de la o pondere de 20% a plăților online și 80% ramburs la 50-50% în prezent. În București ponderea online este chiar mai mare, de 60% din total comenzi.

Sameday a avut anul trecut venituri de 38 milioane euro, dar anul financiar al companiei se încheie luna aceasta. Sameday este deținută majoritar de retailerul online eMag.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.