Retail

Retailul modern are pierderi de 20 milioane euro pe zi din cauza coronavirusului

Mall

Fiecare zi de închidere înseamnă venituri neîncasate de 15-20 milioane euro, pentru cele peste 9000 de magazine închise ca urmare a restricțiilor dictate de autorități pentru prevenirea răpândirii coronavirusului.

Stocul de retail modern (malluri, parcuri de retail și galerii comerciale) are un total de 3,9 milioane de metri pătrați, conform unei analize a Cushman & Wakefield Echinox. Din acest total, aproape un sfert este ocupat de supermarketuri și hypermarketuri, magazine care au rămas deschise în acestă perioadă.

Estimarea cu privire la veniturile neîncasate ia în calcul un nivel al vânzărilor mediu într-o perioadă cu activitate normală pentru un astfel de centru comercial, estimat la 2.000 euro pe mp pe an.

La nivel internaţional, în contextul problemei sociale, dar și a pierderilor financiare rezultate din fiecare zi de neoperare, marii retaileri și casele de modă cu tradiție au început să se implice serios în lupta împotriva răspândirii virusului, în vederea reluării activității normale și redeschiderii magazinelor.

Marile grupuri din acest sector, precum LVMH sau L’Oreal, au început producerea de substanțe dezinfectante, în timp ce H&M sau Inditex au intervenit prin reorientarea către producția echipamentelor medicale de protecție. Aceste lucruri se întâmplă mai ales în contextul în care retailerii de modă și de beauty au stocuri imense de produse nevândute în această perioadă. Suspendarea programului de fashion week sau nelansarea colecțiilor de toamnă-iarnă 2020 sunt lucruri fară precedent, la care piața trebuie să se adapteze.

Spre deosebire de companiile cu notorietate mulți alţi retaileri, atât internaționali, cât și locali, se vor lupta pentru a supraviețui în acest context extrem de dificil – Bogdan Marcu, Partner Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Ca alternativă, în funcţie de modul în care va reuşi să gestioneze volumul actual mărit de cereri, comerţul online ar putea deveni un segment câştigător pe termen lung, prin conservarea unei cote semnificative din piaţa de retail câştigată în aceste zile. În timp ce comerţul online pentru produse de lux (sau produse neesenţiale) a scăzut dramatic în ultima lună, retailerii de produse alimentare şi de uz caznic care erau deja pregătiţi pentru operaţiuni online au avut de câştigat.

În funcție de cât va dura distanțarea socială, este posibil ca obișnuința oamenilor de a comanda din confortul casei să rămână o preferință pe viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *