Retail

Retailerii străini au luat cu asalt piața locală în primele 9 luni ale anului

Pe piața de retail din România, 11 noi branduri – printre care Victoria’s Secret și Burger King – și-au făcut intrarea în primele nouă luni, dintre care patru doar în trimestru al treilea, potrivit informațiilor CBRE.

„După ce în prima jumătate a anului am asistat la intrarea unor branduri precum Victoria’s Secret sau Topshop Topman, în ultimele trei luni alte nume au decis să intre în România, mai precis  Burger King, Falconeri, Marc O’Polo și Longines. Aceste noi branduri au ales Bucureștiul pentru prima locație și au preferat de obicei proiectele de tip centru comercial”, a declarat Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction Services, Retail, CBRE România, companie care a consiliat Victoria’s Secret și Burger King în procesul de intrare pe piața locală.

La nivel național, stocul de retail a ajuns la 3,65 milioane mp după ce în primele trei trimestre au fost livrați 66.200 mp în cadrul unui parc de retail și a trei extinderi, 91% din suprafața nouă fiind situată în orașele regionale. Pentru trimestru al patrulea, CBRE Research estimează a fi finalizată o suprafață 130.800 mp de retail cumulată în șase noi proiecte și două extinderi, 97% din livrări fiind, de asemenea, în orașele regionale.

Orașe precum Sibiu, Brașov, Târgoviște și Târgu Mureș urmează să atragă noi spații de retail până la finalul anului 2020 – Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction Services, Retail, CBRE România

„Orașe precum Sibiu, Brașov, Târgoviște și Târgu Mureș urmează să atragă noi spații de retail până la finalul anului 2020, în timp ce Oradea sau Timișoara au deja cea mai mare densitate la nivel național, de 657, respectiv 604 mp de retail per mia de locuitori”, completează Carmen Ravon.

Deși apropiate din punct de vedere al densității, diferența dintre aceste ultimele două orașe este dată de tipul de proiecte, în Oradea fiind aproape egal raportul dintre centre comerciale și parcuri de retail, în timp ce în Timișoara doar 15% sunt parcuri de retail versus 85% centre comerciale, mai spune Carmen Ravon.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *