Retail

Pakmaya și-a triplat vânzările de drojdie pentru consum casnic

Vânzările Pakmaya, singurul producător de drojdie de panificaţie din țară, s-au triplat într-o săptămână, ajungând la două milioane pachete, din cauza COVID-19.

Într-o lună normală, producătorul din Pașcani vinde circa 650.000 de pachete de drojdie pentru consum casnic. În intervalul 9-15 martie au fost livrate un milion de pachete de drojdie (uscată şi proaspătă), iar acum este dublu. Adică o cantitate suficientă pentru producția a circa 25 milioane de pâini la un gramaj de 400 grame, ceea ce înseamnă 10.000 de tone de pâine.

Fabrica lucrează la capacitate maximă, la fel și sistemul de distribuţie – Cristina Hanganu, directorul de vânzări al Pakmaya România.

În România, consumul mediu lunar de pâine este de 125.000 tone, susține Aurel Popescu, președintele Rompan. În 2019, consumul total de pâine a fost de 1,4 milioane de tone, media pe cap de locuitor fiind de 78 kg.

Vânzările Pakmaya au crescut nu doar către consumatorii casnici, ci și către cei profesionali. Compania asigură peste 50% din necesarul de drojdie pentru fabricile de pâine, patiseriile şi cofetăriile din țară. Pe acest segment, comenzile s-au mărit cu 50%, în această săptămână, față de cea anterioară.

Fabrica de drojdie Rompak Paşcani este parte a Pak Group Turcia, unul dintre liderii mondiali în producţia de drojdie. Unitatea din România, inaugurată în 1994, este cea mai nouă din grup şi una dintre cele mai moderne din Europa.

În fabrica din Pașcani lucrează, în prezent, peste 200 de persoane. Producătorul de drojdie anunţă că a luat toate măsurile necesare pentru protejarea angajaţilor, dar și pentru ca activitatea să nu se întrerupă.

Fabrica Rompak produce sub licenţă Pakmaya şi este singurul producător de drojdie de panificaţie din România. În 2019, producătorul de drodie de bere a avut o cifră de afaceri de peste 22 milioane de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.