Emilia Cremeria, brandul de înghețată artizanală, devine GIOELIA Cremeria Italiana, în urma unui amplu proces de rebranding, și dă startul programului de francize.
Cel puțin două motive ar justifica decizia proprietarilor Emilia Cremeria pentru o redefinire vizuală a brandului, concomitent cu lansarea programului de francize: consumul în creștere pe acest segment și apetitul din ce în ce mai ridicat al clienților pentru noi experiențe și noi combinații de arome.
Înghețata artizanală reprezintă o nișă specială pe piața de înghețată, iar consumatorii au un gust bine format, își doresc calitate și sunt deschiși în a experimenta. ”Prin urmare, există un potențial extraordinar pentru extindere”, explică Denis Proni, CEO GIOELIA Cremeria Italiana.
Într-un astfel de context apare rebranding-ul și intenția companiei de a crește local și internațional, astfel încât un număr cât mai mare de persoane să experimenteze acest tip special de desert, înghețata artizanală.
În România, Alexandru Sautner deține nouă magazine în regie proprie, în București, Timișoara, Cluj și Constanța. Odată cu noua structură se schimbă și obiectivele de business ale companiei, iar direcția principală este extinderea pe plan mondial. Sistemul de francizare este una dintre căile foarte bune de extindere, în special pentru businessurile mici și mijlocii.
Numai în acest moment avem aproximativ 1.500 de cereri de francize din toată lumea – Alexandru Sautner, COO GIOELIA Cremeria Italiana.
Producătorul de înghețată artizanală plănuiește să încheie, parteneriate de afaceri în regim de franciză în perioada imediat următoare cu o bună parte dintre cele 1.500 de cereri din toată lumea. ”Suntem deja în discuții pentru a intra pe piața din SUA și din Asia, dar și în alte țări din Europa”, a declarat Alexandru Sautner, CCO GIOELIA Cremeria Italiana.
Compania va continua dezvoltarea și pe piața românească, unde are în vedere prezența în toate marile orașe ale țării. Prima locație în franciză va fi deschisă până la sfârșitul anului la Craiova. A doua franciză va fi în Brașov, anul viitor. Urmează Oradea, Sibiu, Iași, dar și alte orașe, în funcție de oportunitățile care vor apărea.
Investiția într-un magazin nou se situează între 120.000 și 200.000 de euro, în funcție de mărimea locației. Cifra de afaceri a fiecărui magazin s-ar situa între 300.000 și 500.000 de euro pe an.
Anul trecut, în România a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 4 milioane de euro, dublă față de anul 2017, iar pentru 2019 se estimează o creștere a cifrei de afaceri cu circa 20% față de anul trecut. Rezultatele financiare poziționează GIOELIA Cremeria Italiana ca lider de piață în domeniul magazinelor de înghețată artizanală din România.
La nivel internațional, lanțul GIOELIA Cremeria Italiana numără 35 de gelaterii, astfel: 9 în România, 14 în Spania și 12 în Italia. Brandul inițial, Emilia Cremeria, provine din Italia și are la bază o experiență și o tradiție a proprietarilor de peste 30 de ani în domeniu.
Compania s-a extins și în alte țări și a devenit GIOELIA Cremeria Italiana, încorporând lanțul distribuitorului spaniol de înghețată Giolatto. Cifra de afaceri pentru toate locațiile este estimată la aproximativ 20 de milioane de euro pentru 2019. Compania își are sediul central în România, iar Alexandru Sautner a fost numit director comercial la nivel internațional.