Retail

Dacia a urcat pe locul 13 în topul producătorilor auto din Europa

Dacia Duster

În Europa, Dacia a comercializat 581.500 unități, din care francezii au cumpărat 140.500, urmați la mare distanță de italieni, nemți și spanioli. Marca românească a avansat pe locul 13 în 2019, de pe 14 în 2018.

Dacia a vândut la nivel global, anul trecut, 736.500 de autovehicule, dintre care aproape jumătate (350.000) au fost produse în România. Franța este piața unde au fost înmatriculate, în 2019, cele mai multe mașini Dacia, cu un total de 140.500. Pe locul secund se află Italia, cu 88.500 vehicule, urmată de Germania cu 83.500 și Spania cu 70.200.

Podiumul celor mai populare autoturisme noi, după model, din România a fost ocupat, și în 2019, de trio-ul Logan, Duster, Sandero. Disponibil, de la sfârșitul anului, și într-o versiune Stepway – inedită pentru un vehicul tricorp – Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.400 vehicule livrate în 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.100 unități vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.

În România, autoturismele noi Dacia au totalizat 55.500, volum cu care se plasează pe primul loc.

La nivel european, autovehiculele din grupul Volkswagen au ocupat primul loc după numărul de înmatriculări de anul trecut, cu un total de 3,87 milioane, în creștere 3,3% față de 2018. Pe locul secund se află grupul PSA (Peugeot-Citroen) cu 2,47 milioane, în scădere cu 1,3%.

Grupul Renault (Renault, Dacia, Nissan) se află pe locul al treilea cu 1,65 milioane (o treime provenind de la Dacia), în creștere cu 0,9%. Autoturismele marca Ford, care au produs 140.000 de unități în România, au înregistrat vânzări de 965.000 de mașini în 2019.

Top producători auto în Europa în 2019

Grupul Volkswagen3,87 milioane
Grupul PSA2,47 milioane
Grupul Renault1,65 milioane

Duster și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu 12.800 unități vândute, din care 70% în configurație 4×4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP. Un exemplar special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat în cursul vizitei în România a Papei Francisc, a fost înmatriculat, la sfârșitul anului trecut, de Statul Cetății Vaticanului.

O performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.800 unități, față de 10.200 în anul precedent. În mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.

Cu 2.500 unități vândute, Dokker, produs în Maroc, a reușit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piața din România, în timp ce Lodgy (1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *