În perioada stării de urgență, Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) face apel la Guvernul României să adopte măsuri de susținere a operatorilor economici.
Măsurile trebuie să fie simple și clar de aplicat, astfel încât agenții economici să evite o birocrație suplimentară care le-ar îngreuna și mai mult activitatea.
CLCC cere Guvernului să nu le fie restricționată activitatea magazinelor de proximitate. Potrivit Coaliției, peste 50% din distribuția de presă din România se realizează prin magazinele de proximitate. Iar închiderea acestora ar înseamnă o interzicere a dreptului la informare.
Nicio țară afectată de COVID-19 nu a interzis funcționarea magazinelor care comercializează alimente, presă, tutun, servicii de comunicații sau plata utilităților – Constantin Rudnițchi, director executiv CLCC.
Magazinele de proximitate sunt locurile unde românii își cumpără cartele și plătesc facturi pentru serviciile și utilitățile esențiale. CCL este de părere că aceste rețele sunt importante pentru că au capacitatea logistică de a asigura aprovizionarea. Ceea ce ar permite evitarea aglomerării suplimentare a supermarketurilor și hipermarketurilor.
Măsurile de susținere a activității agenților economici
- Amânarea obligațiilor fiscale, cu excepția TVA, pe durata a trei luni
- Amânarea plății ratelor la creditele bancare
- Acces la surse de finanțare pentru continuarea sau reluarea activității
- Asigurea a minimum 75% din venituri și garantarea locurile de muncă
- Să nu le fie restricționată activitatea magazinelor de proximitate
O altă măsură este amânarea obligațiilor fiscale, cu excepția TVA, pe durata a trei luni. Precum și amânarea plății ratelor la creditele bancare și acces la surse de finanțare pentru continuarea sau reluarea activității.
În același timp, CLCC propune ca angajaților să li se asigure minimum 75% din venituri și să li se garanteze locurile de muncă.
Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comuncării numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri de 50 de miliarde lei și un număr de 36.000 de angajați. CLCC cuprinde companii din FMCG, industria ospitalității, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, ONG-uri.