Retail

Bananele, merele și portocalele sunt cele mai vândute fructe din România

Fructele și legumele se clasează pe primele cinci locuri atunci când vine vorba despre categoriile de produse vândute în retail-ul modern din România.

Potrivit datelor prezentate de compania RetailZoom în cadrul evenimentului RO-Fruits & Vegetables Show, ediția 2019, consumul de fructe din retail-ul modern a fost mai mare cu 15% în volum și cu 10% în valoare, în perioada noiembrie 2018 – octombrie 201, datele fiind extrase din analiza vânzărilor pentru şase lanţuri de retail modern din România.

În ceea privește topul vânzărilor pentru categoria fructelor, acesta este reprezentat de banane, mere, portocalele, lămâi, struguri, avocado, clementine și pepene roșu. Atunci când vine vorba despre legume, roşiile, cartofii, ardeii, ceapa, ciupercile şi castraveții sunt preferatele românilor.

„Din punct de vedere valoric, în ultimul an (noiembrie 2018 – octombrie 2019), fructele și legumele s-au aflat în top 5 categorii vândute în comerțul modern (lanțuri internaționale de supermarketuri și hipermarketuri), în universul monitorizat de RetailZoom”, spune Bogdana Gheorghe, Managing Director al RetailZoom.

Ea mai precizează că fructele și legumele au ocupat locurile 4 și 5 în valoare a vânzărilor, imediat după categoriile-vedetă ale vânzărilor: carne, țigări, bere. Fructele s-au vândut, în valoare, cu 19% mai mult decât legumele, iar în volum cu 34%.

Românii alocă cei mai mulți bani pentru alimente și băuturi din Uniunea Europeană, iar acest lucru se vede poate cel mai bine în cifrele de afaceri spectaculoase înregistrate de retaileri. Potrivit datelor Eurostat, la nivel european, românii au alocat în 2017 cea mai mare parte dintre veniturile gospodăriilor pe alimente și băuturi non-alcoolice (27,8%) din UE. Ne urmează lituanienii (22%), estonienii (20,3%) și bulgarii (19,5%).

Potrivit unei analize KeysFin, afacerile companiilor din comerțul alimentar românesc au depășit în 2018 nivelul record de 100 miliarde de lei.

Business-ul românesc din sectorul alimentar a crescut în 2017 cu 7,7% față de 2016 și cu 135% față de 2007 la 97 miliarde de lei. Iar profitul net a avansat cu 16,8% față de 2016 și cu 174,5% față de 2007, la 3,5 miliarde de lei în 2017.

Potrivit KeysFin, cele mai mari 10 companii din retail au împreună peste 2.500 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash & carry și generează peste 53% din cifra de afaceri totală.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *