Indicatori macro

Studiu: Românii sunt îngrijorați mai mult de situația financiară decât de coronavirus

Situația financiară

Aproape jumătate dintre români sunt îngrijorați de situația lor financiară mai mult decât de coronavirus, conform unui studiu realizat de Unlock Research în perioada 14-17 martie pe un eșantion de 628 de persoane din orașe mari și medii.

Viața celor din orașele mari medii s-a schimbat deja de la startul pandemiei COVID-19. Mai mult de trei sferturi (81%) au declarat că au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână, iar atunci când au ieșit a fost pentru mers la farmacie (41%), la supermarket (35%), la bancă (28%) și la biserică (23%).

Principalele griji ale românilor în această perioadă sunt cele financiare (46%), cele legate de sănătate (40%) și cele de sănătate mentală (28%). Putem observa că, în mod firesc, pentru aproape jumătate principala îngrijorare este ce financiară, economia fiind lovită puternic de pandemie.

Cumpărăturile prioritare în această perioadă au fost produsele dezinfectante, cele de curățenie și îngrijire a casei, legumele și fructele proaspete și produsele de îngrijire personală. Jumătate dintre românii din orașe spun că vor plăti mai des cu cardul, telefonul sau cu ceasul.

Peste 51% dintre români cred că va crește calitatea relațiilor în familie – Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research.

Forțați să petreacă mai mult timp în casă românii au apelat la vizionarea de filme (62%), la ascultat de muzică (62%), la jocuri online (59%) și la reciclat deșeuri (47%). În ceea ce privește modul în care se informează despre situația din țară 85% aleg televizorul și 60% presa online. Facebook este a doua sursă alternativă de informare după presa online (54%).

Românii speră ca după ce trece criza să revină la vechiul lor stil de viață. Din păcate, nu au încredere în concetățenii lor că vor respecta regulile și le este teamă că efortul lor de izolare este în zadar. Pe de altă parte, românii consideră că au un avantaj în această criză globală și anume faptul că românul este obișnuit cu greul și cu stările imprevizibile.

Unlock este o companie de know-how și cercetare de piață cu capital 100% românesc înființată în 2008, specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii și branduri care să contribuie la creșterea business-urilor clienților pentru care lucrează. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *