Energie

CEZ Shop este primul magazin online de pe piața de energie

După lansarea platformei MY CEZ de anul trecut, unde pot fi găsite toate detaliile despre contracte, facturi și plăți, furnizorul de energie lansează primul magazin online de pe piața de energie, CEZ Shop.

În magazin pot fi găsite soluții complete pentru acasă, respectiv servicii complementare ofertelor de energie electrică și gaze naturale. Un serviciu util pentru consumatori este și acela de înregistrare a indexului autocitit astfel încât să se evite facturile cu estimare consum și cele de regularizare.

Printre noutățile prezentate de compania de distribuție a energiei și gazelor naturale se află și parteneriatul cu Siemens pentru un proiect de autodiagnosticare a rețelei de distribuție. Parteneriatul cuprinde trei proiecte pilot în prezent, iar finalizarea acestora va permite extinderea către mai multe zone ale rețelei.

Proiectul este menit să mărească eficiența și să reducă în continuare perioadele de nealimentare cu energie a consumatorilor. Din 2013 până în 2018, CEZ a redus la jumătate durata întreruperilor în alimentarea cu energie electrică, potrivit datelor companiei.

CEZ continuă și instalarea de contoare inteligente la consumatori, conform programului stabilit de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Conform programului, CEZ ar tebui să ajungă la peste 600.000 de contoare inteligente instalate în 2028, iar la nivel național 4 milioane de consumatori din totalul de 9 milioane vor trebui să fie monitorizați prin smart-metering.

Distribuție Energie Oltenia, parte a grupului CEZ, a anunțat că va încheia un contract-cadru pe patru ani pentru achiziția de echipamente de măsurare inteligentă a consumului de energie. Valoarea totală a contractului este estimată la 118 milioane lei și vor fi achiziționate între 268.000 și 615.000 de contoare monofazate și trifazate, ca și între 1.000 și 2.000 de concentratoare de date.

Compania-mamă din Cehia, controlată de stat, a decis vânzarea activelor din mai multe țări, inclusiv cele din România, dar ”nu ne aflăm sub presiunea timpului pentru vânzare”, spune Ondrej Safar, CEO CEZ România.

Seful CEZ consideră România una dintre cele mai stabile economii din regiune, acesta fiind și motivul pentru care compania nu se grăbește cu vânzarea operațiunilor.

Cred că vom primi oferte interesante și competitive pentru activele din România, iar dacă nu vor apărea oferte, vom repeta procesul – Ondrej Safar, Country Manager și președinte al directoratului CEZ România.

Procesul de vânzare va fi unul standard și transparent și fiecare participant va avea ocazia de a face o ofertă, din România sau din străinătate.

Compania a înregistrat, anul trecut, o pierdere netă de 50 milioane lei, provocată de producția redusă de energie din surse regenerabile și de inactivitatea pieței anonime de certificate, unde CEZ nu a mai avut posibilitatea de a comercializa certificatele. Profitul operațional al CEZ sa ridicat la 395,9 milioane lei, în creștere cu 33,2 milioane lei față de 2017.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *