Grupul TeraPlast, cel mai mare producător de materiale de construcții cu capital românesc, are ca obiectiv să atingă o cifră de afaceri de 1,25 miliarde lei anul acesta, în urma investițiilor de peste 90 milioane lei realizate în 2019.
Anul trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 970 milioane lei.Grupul TeraPlast este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest, TeraGlass, TeraPlast Ungaria, relevă cifrele financiare ale companiei pe 2019. Aproape 70 milioane lei de investiții au fost proiectate anul trecut prin schema de ajutor de stat pentru Teraplat, Wetterbest, TeraGlass, din care circa 30 milioane lei ajutor de stat.
TeraPlast a vândut peste 16 milioane de metri liniari de țeavă, peste 8 milioane de bucăți de fitinguri și produse rotoformate, 7 milioane de metri liniari de profile și peste 14.000 de tone de granule.
Suntem foarte aproape de pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri, ceea ce reprezintă o dublare a activității Grupului față de acum doi ani – Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
TeraSteel România și Serbia au înregistrat cea mai bună marjă de profitabilitate, dintre companiile Grupului. Compania a înregistrat în 2019 o creștere a afacerilor cu 18% față de perioada similară a anului trecut, până la 308 milioane de lei. Vânzările cantitative au crescut cu peste 30% anul trecut, TeraSteel depășind 3,8 milioane de metri pătrați de panouri sandwich vândute și 7.000 de tone de structuri zincate.
Cifra de afaceri a Wetterbest, al doilea jucător pe piața țiglei metalice din România după Bilka, a crescut cu 22% în 2019, la peste 269 milioane de lei. Vânzările de țiglă metalică au ajuns la 5 milioane de metri pătrați. Cele de tablă cutată au depășit 2 milioane de metri pătrați. Iar cele pentru drenaj și accesorii au depășit 4 milioane de bucăți.
TeraGlass a beneficiat de o investiție de 16,1 milioane lei în 2019. În urma acestui proces, fluxul de lucru va fi complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor. În 2019, TeraGlass a vândut peste 118.000 de unități, preponderent pe piețele internaționale.