Bănci

Profitul net ING Bank pe trimestrul I 2020 a fost mai mic cu 27% față de T1 2019

ING Bank a înregistrat, în primul trimestru al anului, un profit net mai mic cu 27% față de același trimestru al anului trecut, de 143 milioane lei, în timp ce veniturile s-au majorat cu 9%, până la 533 milioane lei.

În perioada ianuarie-martie 2020, numărul de clienţi care încasează venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 13%, atingând pragul de 1 milion, creştere care a fost susţinută şi de o majorare cu 25% a soldului depozitelor de la clienţi, la 39 miliarde lei. Astfel, cota de piaţă pentru depozite ajunge la 9,9%, cu 0,9% mai mult comparativ cu martie 2019, arată banca într-un comunicat.

Este un semn de încredere faptul că un milion de clienţi îşi încasează veniturile recurente într-un cont ING şi acest număr continuă să crească – Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România

Faţă de anul trecut, portofoliul de credite a crescut cu 11%, la 28,9 miliarde lei. Cota de piaţă creşte astfel la 10,5%, de la 10,1% în martie 2019. Portofoliul este compus din 59% credite pentru persoane fizice şi 41% pentru persoane juridice. Rata creditelor neperformante rămâne sub media pieţei, înregistrând doar o uşoară creştere de până la 3,6%.

De la mijlocul lunii martie, când ING Bank a anunţat prima schemă de amânare a plăţii ratelor, care a fost înlocuită ulterior de prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.37/2020, instituţia bancară a înregistrat 27.000 solicitări de la persoane fizice şi peste 1000 solicitări de la IMM-uri.

Banca s-a alăturat programului IMM Invest şi aproximativ 5.000 clienţi au aplicat pentru finanţare pentru următorii 3-5 ani.

Potrivit raportării financiare, în T1/2020 costurile operaţionale au fost de 249 milioane lei, faţă de 221 milioane anul trecut, în timp ce costurile de risc au crescut abrupt la 118 milioane lei, în contextul în care au fost făcute provizioane suplimentare ca urmare a perspectivei macroeconomice în deteriorare. Dinamica creditelor neperformante din portofoliu a rămas limitată.

Datele furnizate de ING arată că aplicaţia de internet banking a devenit una dintre cele mai cuprinzătoare de pe piaţă, ajungând să fie folosită lunar de 800.000 de clienţi. Astfel, în T1/2020 numărul total de utilizatori ING Home’Bank a ajuns la aproape 1 milion, 92% din trafic fiind generat de dispozitive mobile. În medie, utilizatorii aplicaţiei de mobil s-au autentificat de 18 ori pe lună.

În ceea ce priveşte aplicaţia ING Business, destinată antreprenorilor, datele arată că numărul de clienţi a crescut cu 82%, în timp ce numărul de tranzacţii cu 110% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi gradul de utilizare de pe mobil versus desktop a crescut, cu 24% în ultimul an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.