Bănci România

Facilități de plată acordate până acum de bănci pentru clienți: BT și ING au anunțat noi măsuri

UPDATE: Banca Transilvania amână până la trei rate de credit clienților aflați în dificultate. ING Bank acceptă două luni de amânare la plată.

Pe de o parte este vorba despre mici amânări la plata ratelor la credite sau carduri, pe de altă parte ar fi exonerarea, pentru o perioadă clar precizată de plata unor comisioane la tranzacții ori servicii de internet banking.

Lista băncilor și a măsurilor pe care le-au anunțat :

BCR – oferă amânarea plata ratelor la credite pentru șase luni, dar la cerere pentru clienții persoane fizice sau juridice. Amânarea nu implică și dobânda aferentă creditului; aceasta va fi calculată și distribuită ulterior pe perioada de rambursare a creditului. Banca elimină, până la sfârșitul lunii mai 2020, obligațiile de plată aferente cardurilor de credit și facilităților overdraft.

CEC Bank – amână automat timp de o lună plata, fără penalități, pentru toți clienții care nu au disponibil în cont la termenul de plată a ratei. La următoarea scadență însă, clientul va trebui să ramburseze ambele rate. Este de presupus că banca se va plia în acest interval pe realitatea din piață și, în funcție de reacțiile clienților și ceea ce se va întâmpla în economie, va veni cu noi precizări.

BRD – oferă gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet și Mobile Banking. De asemenea, banca elimină toate costurile aferente tranzacțiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiționat de folosirea sau achiziția unor pachete de produse. Gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită și ulterior acestei date și se adresează clienților existenți, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanță în această perioadă.

Utilizatorii nu vor plăti comision lunar de administrare pentru serviciile de bancă la distanță, iar plățile interbancare în RON, precum și plățile SEPA în RON și EUR vor fi gratuite, a informat banca. Deocamdată, BRD nu a avansat nicio decizie în privința ratelor curente la credite, indiferent de natura acestora, și nici la cardurile de credit.

Banca Românească – amână cu 2 luni plata ratelor la credite pentru toate persoanele care solicită acest lucru

BTRL – a fost prima bancă din România care a anunțat un pas pentru clienți, respectiv amânarea obligaţiilor de plată în lunile martie şi aprilie, până în perioada 1 şi 25 mai.

Astăzi, Banca Transilvania a anunțat că oferă posibilitatea clienţilor afectaţi de actualul context să îşi amâne până la tre rate la creditele pentru persoane fizice

Clienţii care au dificultăţi temporare la plata ratelor – fie de natură medicală, carantină, izolare, fie din cauza situaţiei economico-financiare conjuncturale – sunt îndrumaţi să contacteze banca pentru identificarea soluţiei potrivite. Facilităţile se aplică la solicitarea clienţilor afectaţi de actualul context, prin apelarea echipei Customer Care, disponibilă 24h/24 la numărul de telefon 0264 308 080.

Din punct de vedere operaţional, implementarea soluţiilor de amânare prevăd prelungirea perioadei de creditare, fără niciun fel de costuri suplimentare, cu numărul de luni aferent. Excepţie este creditul Prima Casă, unde amânarea înseamnă redistribuirea ratelor lunare amanate pe perioada rămasă de creditare, în contextul actual al legislaţiei. Banca a pregătit fluxuri de lucru care să elimine deplasarea clienţilor la bancă.

Primul pas BT: prelungirea perioadei de graţie pentru clienţii cu carduri de credit

Încă de săptămâna trecută, Banca Transilvania a anunţat o serie de măsuri prin care îşi susţine clienţii.

Pentru cei peste 500.000 de posesori de carduri de credit s-a prelungit perioada de graţie până în 25 mai. Clienţii nu au nicio obligaţie de plată în martie şi aprilie a.c., prima fiind în luna mai a.c.

BT a început, de asemenea, preluarea solicitărilor de amânare la plata ratelor pentru clienţii credite imobiliare care au dificultăţi financiare cauzate de actualul context.

ING Bank – după ce și-a anunțat clienții că mărește comisionul de retragere de la POS-uri de la 0,8 la 1%, a revenit, anunțând că amână această decizie cu trei luni.

Astăzi, ING a revenit cu detalii:

  • Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, putem aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare.
  • Pentru clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate, vom proceda ca întotdeauna în astfel de situații, cu grijă și responsabilitate, încercând să găsim pentru fiecare caz în parte soluția potrivita reeșalonării creditului.
  • Pentru IMM-uri și micro-companii, care se preocupa de două ori mai mult în aceste zile – și pentru familia lor și pentru afacerea lor – vom înlesni aprobarea reînnoirii pe 3 luni a facilităților de finanțare a capitalului circulant, fără a fi nevoie ca ei să se prezinte la bancă. Măsura se aplică clienților cu scadență la facilitățile de credit în următoarele 3 luni și care nu se află deja într-un proces de remediere sau de restructurare a creditelor existente. În cazul unei afectări semnificative a businessului în contextul pandemiei COVID-19, în care măsura de mai sus nu este suficient de acoperitoare, rugăm clienții aflați într-o astfel de situație să ne contacteze, pentru a identifica cele mai potrivite soluții.
  • De asemenea, referitor la informarea trimisă către IMM-uri în data de 11.03.2020, privind modificarea comisioanelor percepute comercianților pentru încasările la POS de la 1 aprilie 2020, am decis amânarea cu 3 luni a implementării acestei masuri, dat fiind contextul COVID-19. Dorim să subliniem faptul că acest comision nu afectează în niciun fel comisioanele plătite de persoanele fizice.

Raiffeisen Bank – Banca a început discuții cu clienții-perosane juridice pentru a înțelege situația concretă a fiecăruia și a găsi soluții pentru susținerea activității acestora. Pentru clienții săi,  persoane juridice, Raiffeisen percepe zero comision pentru plățile la POS-uri până la 30 aprilie. Sunt incurajate astfel plățile electronice la comercianți, dat fiind că numerarul are un risc ridicat de contaminare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *