Legea răspunderii civile obligatorii pentru autovehicule (RCA) urmează să fie modificată în sensul rezolvării unor probleme apărute între companiile de reparații și asiguratorii care achită daunele.
Proiectul de modificare a Legii răspunderii civile obligatorii pentru autovehicule (RCA) a fost dezbătut de Comisia de buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital din Senat, iar acum se întoarce în plenul Senatului pentru a fi dezbătut împreună cu reprezentanții tuturor părților. În Comisie, reprezentanții service-urilor nu au fost chemați pentru a fi consultați.
Printre modificările care apar sunt stabilirea unui preț de referință pentru ora de manoperă facturată de service-uri și limitarea costurilor cu mașina de schimb. Asupra celor două aspecte au apărut o serie de divergențe între companiile de asigurări și service-urile auto.
Proiectul de modificare a Legii răspunderii civile obligatorii pentru autovehicule (RCA) a fost dezbătut de Comisia de buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital din Senat, iar acum se întoarce în plenul Senatului pentru a fi dezbătut împreună cu reprezentanții tuturor părților. În Comisie, reprezentanții service-urilor nu au fost chemați pentru a fi consultați.
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) contestă modificările aduse Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie în Parlamentul României. Deşi ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară) a subliniat public că nu susţine adoptarea acestui proiect de lege, l-a susținut în faţa membrilor Comisiei din Senat.
Adoptarea acestei propuneri legislative va aduce grave prejudicii financiare atât păgubitului, cât şi întregii industrii auto din România – spune Dan Barbu, președintele ASSAI.
Acesta acuză o acțiune concertată a societăților de asigurări, ASF și membri ai Parlamentului care va duce la blocarea activității service-urilor din toată țara.
ASSAI solicită respingerea proiectului de modificare și completare a Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto. Și acuză că noile propuneri încalcă dispoziţiile Constituţiei României, ale Legii Concurenţei şi ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene.
Tensiunile dintre service-urile auto și asiguratori au apărut după ce legea RCA din 2017 a eliminat monopolul asiguratorilor pe partea de constatare și evaluare a daunelor. Ulterior, asiguratorii au reclamat prețurile majorate ale reparațiilor aferente daunelor, iar service-urile au petiționat ASF pentru întârzierea cu care achită asiguratorii daunele. Sau neachitarea parțială sau totală a daunelor.
În industria de reparații auto lucrează peste 200.000 de angajați, iar legea RCA afectează peste șase milioane de proprietari de mașini din România.