Asigurări

Parteneriatul City Insurance – FORT se bazează pe un contract de 100.000 lei

Service auto

În luna august 2019, un grup de service-uri cerea falimentul firmei City Insurance pentru daune neachitate și penalități de întârziere în cuantum de peste trei milioane de lei.

Încă de anul trecut, o asociație a service-urilor auto atrăgea atenția asupra modului defectuos în care City Insurance își îndeplinește obligațiile de despăgubire în caz de dauna și a modului în care această își constituie rezerva de daună.

City Insurance și-a exprimat punctul de vedere asupra acestei situații de neacceptat, într-o societate normală, printr-un comunicat de presă, în care s-a încurcat în propriile cifre. Pe scurt, potrivit acestui mesaj, societatea de asigurări funcționează foarte bine și nu are niciun fel de probleme.

În afară de această cale prin care mesajul a fost transmis către public, compania de asigurări a apelat și la un alt canal de comunicare, printr-un parteneriat cu Federația Operatorilor Români de Transport (F.O.R.T.) condusă de Augustin Hagiu, care s-a materializat la finalul lunii august 2019, într-un contract de sponsorizare în valoare de 100 000 de lei.

Imediat după semnarea contractului, coincidență fericită, președintele FORT distribuie, pe data de 3 septembrie 2019, un comunicat de presă prin care înfiera public pe cei care au îndrăznit să răspândească “fake-news”-uri despre compania de asigurări care a “a demonstrat că este un partener de încredere, corect, eficient și prompt”.

Încercarea de a obține poziția de lider în piața de asigurări prin jocuri murdare și tertipuri obscure, prin dezinformarea populației și denigrarea imaginii unui lider de piață nu fac decât să tulbure apele unei economii și așa incerte. Aceste acțiuni de manipulare prin distribuirea informațiilor nereale pot distruge cu ușurința valorile unei piețe cu practici corecte, transformând-o în ochii investitorilor și a consumatorilor deopotrivă, într-o „oaie neagră” a economiei. Marea majoritate a cumpărătorilor de produse de asigurare obligatorii ar putea fi afectați, prin creșteri nejustificate ale tarifelor”, se arăta în comunicatul FORT din toamna anului trecut.

Mai mult, FORT asigura în continuare compania City Insurance de o colaborare transparentă. ”Prin parteneriatul încheiat între FORT și City, compania asiguratoare a demonstrat că este un partener de încredere, corect, eficient și prompt”, se arată în comunicatul de presă transmis de către FORT în dată de 03.09.2019.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), forțată de împrejurări, confirmă după câteva luni faptul că City Insurance are totuși probleme cu plata daunelor, inclusiv probleme privind modul defectuos de constituire a rezervei de daună (subrezervare) rezultate în urma unor controale efectuate la societatea de asigurări.

Prin urmare, aplică binecunoscutele sancțiuni, blânde și ineficiente, cu care a obișnuit piața de asigurări: avertisment, urmate de două amenzi minim legale aplicate în decurs de câteva luni societății City Insurance.

Contractul în sine, încheiat între FORT și City Insurance este unul legal, evident, dar aici vorbim despre credibitate, onoare și persoane care pretind a fi lideri de opinie ai pieței și, totodată, reprezentanți ai unei federații patronale.

Faptul că actorul Alexandru Arșinel ne invită în calupurile publicitare să cumpărăm medicamente de la o anumită rețea de farmacii, este absolut în regulă, fiind vorba despre un actor consacrat care își joacă rolul și în clipurile publicitare. La fel cum și alți artiști consacrați cânta în deschiderea unor evenimente electorale, iar publicul participant știe foarte clar că aceștia cânta pe bani și nu au nicio legătură cu ideologia partidului la ale cărui evenimente sunt invitați, pentru că rolul artistului este exclusiv acela de a strânge oamenii la acele evenimente.

De aceea este important pentru opinia publică să știe despre domnul Hagiu și Federația pe care o conduce că a încasat 100.000 de lei de la cei pe care îi laudă în comunicatul de presă.

De asemenea, domnul Augustin Hagiu ar trebui să știe inclusiv faptul că atunci când emisiunile TV sunt întrerupte de calupuri publicitare, în colțul ecranului TV apare într-un chenar litera P (de la Publicitate). Pentru că dânsul nu este un actor sau vreun cântăreț consacrat publicului, prin gestul sau a renunțat la onoare dacă, după ce a încasat bani de la City Insurance, a ieșit cu un comunicat în care explică ce minunată este compania de asigurări, fără să facă publică relația contractuală dintre cele două entități: City Insurance și FORT.

Este posibil ca această dublă măsură a valorilor domnului Hagiu să îl propulseze în lupta politică ce urmează în următoarele luni, pentru că s-ar putea că de această dată să aibă un scor electoral mai mare de 2,37%, cât a avut la alegerile din 2016, când a candidat din partea PRU la Primăria Sectorului 2.

Anul trecut, City Insurance a înregistrat 3930 de reclamații, iar după primele patru luni ale acestui an, societatea are deja 2366 de petiții înregistrate la ASF, deci, cu siguranță va depăși numărul de reclamații de anul trecut.

Pentru domnul Hagiu este simplu să facă un exercițiu de imaginație: cum ar fi să se uite în ochii celor 2366 de petenți care au reclamat, doar în 2020, firma de asigurări pe care domnia să o laudă și să le recite o singură frază din comunicatul sau publicitar:  compania asigurare a demonstrat că este un partener de încredere, corect, eficient și prompt!

Dacă domnul Hagiu trece de acest test, va reuși cu siguranță și într-o viitoare carieră politică, pentru că la aceea de formator de opinie și lider a renunțat în momentul semnării contractului cu City Insurance!

2 Responses

  1. Hagiu este un alt spagar deghizat in lider al unei federații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *