Groupama Asigurări, unul dintre liderii pieţei de asigurări din România, va acoperi în mod excepțional riscurile asociate epidemiei de coronavirus pentru clienții actuali și cei care vor încheia Asigurare medicală integrală, Asigurare de viață și Asigurare de călătorie în străinătate.
Decizia a fost luată în ciuda faptului că practica standard, la nivel de industrie, valabilă pe plan internațional, exceptează pandemiile din contractele de asigurare.
Clienții care au o poliță medicală integrală valabilă sau care o vor încheia în perioada următoare pot beneficia de acoperire în situația în care sunt spitalizați în sistemul public, din cauza infecției cu COVID-19.
Spitalizarea va putea fi acoperită și în cazul poliței de viață, alături de decesele cauzate de infecția cu virusul COVID-19 și exonerarea de la plata primelor, ca urmare a decesului.
Am luat această decizie contrară practicii standard, pentru că traversăm o perioadă dificilă și este important să ajutăm – Călin Matei, Director General Adjunct, Groupama Asigurări
Orice alte evenimente incluse în asigurările de viață, cauzate de infecția cu acest virus, nu vor fi acoperite, precum cazurile de izolare sau carantină, sub asigurarea suplimentară de incapacitate temporară de muncă. În acest context, Groupama Asigurări va solicita o scrisoare medicală ce conține diagnosticul și simptomele ce conduc la acordarea concediului medical și declarație pe proprie răspundere a medicului că asiguratul nu se află sau nu s-a aflat în izolare sau carantină.
Clienții care au deja sau încheie asigurarea de călătorie în străinătate pot beneficia de asistență medicală de urgență și repatriere pentru evenimentele cauzate de diagnosticarea cu COVID-19. Aceste servicii vor fi acoperite, conform listei zonelor afectate, publicată de Institutul Național de Sănătate Publică România.
În cazul asigurării suplimentare de anulare a călătoriei (Storno), vor fi acoperite situațiile de îmbolnăvire sau deces, ca urmare a diagnosticării cu COVID-19 și nu vor fi acoperite cazurile de izolare sau carantină.
Clienții Grupama Asigurări pot beneficia de acoperirea evenimentelor cauzate de izolare sau carantină și a celor cauzate de diagnosticarea cu COVID-19, în cazul asigurării suplimentare de întrerupere sau extindere a călătoriei, în limita sumei asigurate.
Măsurile anunțate se aplică evenimentelor produse începând cu data de 11.03.2020 și rămân în vigoare până în momentul în care vor fi anunțate modificări, precizează compania.