Obligațiunile corporative emise de Artprint București, prima tipografie privată înființată după 1990 în România, intră la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) pe BVB.
Artprint este prima tipografie care listează la BVB obligațiuni, după ce a derulat, în perioada 10 – 13 decembrie 2019, un plasament privat de obligațiuni prin care a atras 3,89 milioane lei. Obligațiunile au o maturitate de 4 ani și o dobândă fixă de 9% pe an, plătibilă semestrial.
În cadrul plasamentului privat, Artprint a emis 38.902 obligațiuni cu o valoare nominală de 100 de lei/ obligațiune, care au fost cumpărate de 50 de investitori, dintre care 47 persoane fizice și 3 persoane juridice.
Pentru Artprint este o provocare sub toate aspectele, operațional, investițional, managerial, care implică schimbări inclusiv în cultura organizațieiv- Cezar Răsuceanu, director general și acționar fondator al Artprint
Plasamentul privat și admiterea la tranzacționare a obligațiunilor au fost asistate de Goldring, în calitate de Consultant Autorizat.
Artprint va folosi finanțarea atrasă pentru finanțarea programului de investiții, pentru restructurarea finanțării capitalului și pentru finanțarea necesarului de capital de lucru. Dincolo de perspectiva strategiei financiare, obiectivul strategic al acestui plasament constă în testarea apetitului investitorilor pentru afacerea Artprint, validarea valorii societății de către piață și creșterea acesteia pentru pregătirea admiterii la tranzacționare a acțiunilor Artprint.
Societatea a fost înființată în anul 1990, iar începând cu anul 2011, odată cu preluarea de către Cezar Alexandru Răsuceanu fiul, Artprint și-a schimbat strategia prin revizuirea portofoliului de produse pe care le tipărește, cât și a segmentului/ segementelor de piață pe care le deservervește. Astfel, s-a trecut la producția de carte și tipărituri cu tiraje mari și s-a renunțat la produsele de tipar cu tiraje mici sau intensive în muncă manuală. În egală măsură, au fost abordate editurile mari din România și s-a renunțat treptat la clienții mici sau cei cu risc de credit mare.
În prezent, Artprint coloborează cu aproape toate editurile de carte din România și este unul dintre cei mai importanți furnizori pentru acestea, cu un tiraj de aprox. 4,5 milioane cărți anual. Procesul de transformare a antrenat investiții în utilaje precum și achiziția unor competitori (utilaje și portofoliu de clienti), respectiv Romprint, Cronoman și Cicero Frazi.
Artprint a încheiat anul 2019 cu venituri de 35 milioane lei, în creștere cu 43% față de nivelul din 2018, și un profit EBITDA de 2,1 milioane lei, cu 38% peste cel din 2018.
Societatea are un capital social de 1,01 milioane lei, divizat în 101.010 acțiuni cu o valoare nominală de 10 lei/ acțiune. Administratorul unic al societății, Cezar-Alexandru Răsuceanu, deține 99% din capitalul social, iar Constanța Răsuceanu are 1% din acțiuni.