Piața de capital

Norofert este prima companie agricolă listată la BVB

Norofert, producătorul român de îngrășăminte organice, a început tranzacționarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), fiind prima companie din domeniul agricol listată la bursă.

Capitalul strâns din această emisiune de obligațiuni va fi folosit în extinderea către piețe externe, cum ar fi Statele Unite, pentru care compania are un buget de un milion de euro.

„SUA este din punct de vedere legislativ mai ușor de atins față de Europa, care este mai restrictivă în ceea ce privește legislația cu produsele ecologice”, spune Vlad Popescu, CEO și Președinte Consiliu de Administrație Norofert Group.

În Statele Unite va fi amenajață o fabrică de producție, compania estimând că va reuși să fie prezentă pe piața americană în luna noiembrie a acestui an.

Intrarea în piața din SUA este mult mai rapidă, durează doar patru-șase luni, în timp ce pe piața europeană între unu și trei ani – Vlad Popescu

În vara anului trecut, Norofert a realizat un plasament privat pentru acțiunile sale, prin care compania a atras 7,25 milioane lei de la 71 de investitori din piața de capital. Investitorii au subscris un număr de 712.500 de acțiuni nou emise, la o valoare nominală de 0,4 lei pe acțiune și o primă de emisiune de 9,6 lei pe acțiune. Capitalizarea pe piață la momentul plasamentului era de peste 20 milioane lei.

Banii proveniți din majorarea de capital, din luna iulie anul trecut, au fost fdirecționați către mărirea echipei, de la 18 angajați în 2019 la 52 de angajați în prezent. De asemenea, pentru achiziționarea de materie primă și dezvoltarea portofoliului de produse Norofert.

În urma plasamentului privat, familia Popescu reprezentată de Vlad Popescu, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație, și Ileana poescu, deține o participație de aproximativ 60%. În timp ce restul de 40% este pe bursă.

Grupul Norofert include trei entităţi, respectiv Norofert SA, Norofert Organics şi Norofert Fitofarma.

În 2019 Norofert a înregistrat o cifră de afaceri de 14,8 milioane lei, în creștere cu 59% față de rezultatele din 2018. Compania a încheiat anul trecut cu o creștere de 12% a profitului brut, de 5,2 milioane lei. Iar profitul net a înregistrat 4,6 milioane lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *