Pentru ca cetățenii să afle direct de la sursă care este rolul instituțiilor bancare în economie și în viața lor de clienți, actuali sau potențiali, bancherii au imaginat o cale prin care aceste informații să ajungă la destinatari corect explicate.
Prin campania de informare și educare #Dreptullabanking, pentru care și-au dat mâna toate băncile din România, tot mai mulți români cu acces la internet vor avea informații, direct de la sursă, despre produsele și serviciile financiar-bancare ale acestora.
”Vom explica foarte clar inclusiv rolul de facilitator al dezvoltării economiei, pe care îl au băncile, nu numai despre cel de intermediar”, a precizat Sergiu Oprescu, Președinte Alpha Bank România.
Campania ar trebui să îmbunătățească încrederea dintre oameni și sistemul bancar, absolut esențială pentru creșterea gradului de incluziune financiară, a adăugat acesta. Este vorba despre a facilita accesul cât mai multor persoane, mai ales din zone defavorizate – geografic, social, material – la servicii și produse bancare de bază.
#DreptulLaBanking va porni cu informații privind achiziția unei locuințe, plata bunurilor cumpărate și economisire. Pe de altă parte, își propune să explice și dreptul oamenilor la investiții, inclusiv într-o agricultură modernă și performantă, în infrastructură, în educație sau în sănătate.
A fi client al unei bănci, cu tot ceea ce înseamnă acest lucru – cont bancar, card, credite, alte facilități – înseamnă, de fapt, un drept, și pe această temă se va derula prima campanie comună a băncilor românești în sensul educării pieței locale.
reprezintă o invitație adresată românilor să cunoască mai bine ce posibilități și oportunități au în relația cu băncile cu care aleg să lucreze, dar și să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria.
Prin intermediul campaniei se va accentua faptul că instituțiile de credit acționează consecvent pentru ca bankingul să fie adus la un alt nivel – să pornească și mai mult de la oameni și împreună să învățăm să creăm bunăstare, fiind relevate exemple în acest sens.
Prin această campanie, băncile din România s-au unit în efortul de a-i susține mai bine pe românii care își încredințează resursele băncilor, în prezent fiind peste 15 milioane de deponenți.