Bancare

Creditul ipotecar Casa Mea de la BCR poate fi obținut online

Banca Comercială Română (BCR) și Qualitance au creat de la zero aplicația Casa Mea, prima platformă digitală pentru creditele ipotecare, pentru a simplifica cât mai mult procesul de achiziție a unei locuințe.

Prin Casa Mea, orice client BCR are la dispoziție, online, oriunde s-ar afla, un adevărat sistem de control al întregului proces de creditare, având permanent suport și transparență totală a întregului proces.

La bancă vor fi doar două drumuri de făcut, în demersul de a obține un credit pentru achiziția locuinței: primul este pentru a afla dacă un potențial client îndeplinește condițiile pentru un credit ipotecar și obține o estimare a valorii maxime pe care o poate contracta. Odată stabilite condițiile, clientului i se va crea acces în aplicația Casa Mea, cu user și parola, iar procesul de creditare va continua online.

Cel de-al doilea drum la bancă va mai fi la sfârșitul procedurii, pentru semnarea contractului de credit, toate celelalte operațiuni fiind realizate online. După găsirea proprietății dorite și stabilirea prețului cu proprietarul sau dezvoltatorul, clientul poate încărca online prin telefon sau computer documentele scanate sau pur și simplu fotografiate. Actul de proprietate, extrasul de cont, releveul locuinței vor fi analizate și aprobate de specialiștii băncii, care și anunță prin aplicație clientul de starea dosarului.

  • Contractarea creditului ipotecar Casa Mea de la BCR se poate face cu doar două vizite la bancă
  • Depunerea documentelor aferente proprietății sau a celor notariale se realizează online
  • Clientul se va deplasa la bancă doar pentru stabilirea condițiilor de creditare și la semnarea contractului

Inclusiv actele notariale de vânzare-cumpărare pot fi urcate online pentru a fi analizate de căte bancă. Desigur, banca are nevoie și de documente în original, care pot fi duse la încheierea contractului. Atât notarul, cât și vânzătorul pot primi de la client acces la aplicație astfel încât să poată urca documente online. De altfel, numărul documentelor necesare este mai mare atunci când este vorba de locuințe achiziționate de la un dezvoltator care nu a finalizat construcția.

Aprobarea creditului va fi anunțată tot online, iar banii pentru locuință vor pleca către vânzător. Clientul trebuie să semneze actele la bancă, fiind obligat prin lege la acest lucru. Indiferent însă de cât de mult vor inova băncile, dacă nu se vor modifica și regulile aferente semnării de contracte și numărul de documente în formă fizică necesare, procedurile nu vor putea fi simplificate mai mult.

Giganții IT, precum Apple, Google, Amazon, au modificat modul în care interacționăm cu produse și servicii. Facturile se pot achita online, de acasă, la fel și cumpărăturile. Nu este de mirare că oamenii se așteaptă ca și băncile să își schimbe procedurile și să se concentreze pe simplificarea acestora.

Achiziția unei locuințe este cea mai importantă decizie financiară din viața lor pentru 80% dintre oameni, iar momentul obținerii creditului ipotecar aferent achiziției este în topul celor mai stresante experiențe de viață – Ioan Iacob, CEO și co-fondator al Qualitance

Qualitance și BCR au început să lucreze la aplicație în noiembrie anul trecut, iar după zece săptămâni aveau deja o primă formă. În mai anul acesta a fost lansat un proiect-pilot, iar în urmă cu două luni aplicația a fost pusă în funcțiune în anumite sucursale. Până acum, 1.300 de persoane au utilizat aplicația, iar 600 dintre acestea au parcurs întregul proces. Aplicația este disponibilă în App Store și Google Play și poate fi accesată și utilizând numele și parola aferente platformei George.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *