Funcția Community Help din Facebook este disponibilă de astăzi, 9 aprilie 2020, și în România. Noua funcție facilitează procesul prin care oamenii pot găsi sau oferi ajutor pentru cei afectați de criza provocată de COVID-19.
Aplicația a fost anunțată de Facebook pe 31 martie 2020, iar acum a ajuns și în România. Poate fi accesată în Centrul de Informațiisau pe pagina facebook.com/covidsupport. Community Help vine în sprijinul utilizatorilor pentru orice activitate care își propune să îi ajute pe cei din jur, de la livrarea cumpărăturilor pentru persoanele vârstnice și până acțiuni de voluntariat pentru distribuirea de mâncare prin băncile de alimente locale.
Este prima dată când Facebook utilizează Community Help într-o criză de sănătate globală, iar pentru a face acest lucru a pornit de la resursele deja disponibile în cadrul funcției Situații de criză, pe care le-a adaptat pentru a-i ajuta pe utilizatori să poată acționa și să primească ajutor cât mai ușor în situații de urgență. Community Help a fost lansată în 2016, ca parte a inițiativei Situații de criză, pentru a-i ajuta pe oameni să beneficieze de sprijinul de care au nevoie în urma dezastrelor naturale.
Pe lângă Community Help, Facebook a lansat, în urmă cu două săptămâni, Centrul de informaţii despre coronavirus COVID-19, unde utilizatorii pot accesa cele mai noi știri de la autoritățile de sănătate locale și globale, alături de bune practici și informații despre prevenție. Centrul de informații, care poate fi vizitat la facebook.com/covid19 este în prezent disponibil în peste 30 de țări și urmează să fie extins către noi locații în zilele următoare.
Până în prezent, peste un miliard de oameni au acces la resurse oferite de autoritățile de sănătate, prin intermediul Centrului de informații și pop-up-urilor educaționale de pe Facebook și Instagram, și mai mult de 100 de milioane dintre aceștia au ales să afle mai mult, accesând conținutul disponibil.