Francize GoodNews

Christian Tour a obținut în exclusivitate franciza TUI pe România

Cu o investiție totală de 5 milioane euro, pe care trebuie să o facă în următorii cinci ani, omul de afaceri Cristian Pandel, proprietarul Memento Group, preia franciza TUI pe România.

Consecința pe termen scurt a acestei achiziții? Vânzări de peste 20 milioane euro anul viitor doar din businessul TUI. Consecințe pe viitor? Creșterea exponențială a afacerilor sale în turism și dezvoltarea pieței românești de profil.

Practic, Memento Group, care deține touroperatorul Christian Tour, cunoscut pe piață pentru vacanțe accesibile, și-a adăugat în portofoliu un al doilea brand turistic, TUI Travel Center. Cu un vast portofoliu de vacanțe destinate turiștilor cu bugete peste medie, TUI a fost reprezentat în România, până acum câteva luni, de grupul Eurolines, deținut de omul de afaceri Dragoș Anastasiu. În exercițiul financiar 2018, TUI Group a înregistrat o cifră de afaceri de 18,5 miliarde euro și un număr de peste 27 de milioane de turiști.

Pentru că intenționa de mai mult timp să adauge în portofoliu și să dezvolte un brand turistic premium, Cristian Pandel a început negocierile pentru a achiziționa franciza TUI imediat ce a aflat, în urmă cu șase luni, că aceasta este disponibilă pe România. A încheiat cu succes toată operațiunea, fiind în acest moment unic francizat și având exclusivitate.

Memento Group, sub care operează Christian Tour, va încheia anul cu o cifră de afaceri de 140 milioane euro. Estimarea proprietarului grupului, pentru segmentul de venituri pe care le va realiza doar din franciza TUI este că aceasta îi va aduce, singură, cel puțin a șaptea parte din cifra de anul ăsta, adică peste 20 milioane euro

Nu va mai fi nicio diferență, de preț, calitate sau diversitate, între vacanțele cumpărate de pe piața germană și vacanțele cumpărate de pe piața românească – Cristian Pandel, owner Christian Tour

Franciza TUI va activă în România sub brandul TUI TravelCenter, va avea o rețea separată de agenții, va beneficia de un site dedicat, o echipă de vânzare și conducere proprii.

Site-ul dedicat TUI – www.tuitravelcenter.ro – va fi de fapt primul marketplace de turism din România și va vinde atât produsele TUI, cât și produsele altor agenții. Cristian Pandel a investit 1,8 mil. euro în ultimii doi ani în această platformă. În total, el a investit în tehnologie 4 mil. euro în ultimii ani, pentru dezvoltarea mai multor platforme online. Printre ele se numără o platformă dedicată exclusiv turismului intern local, dar și o platformă destinată transportului cu autocarele Memento.

Doar într-o singură zi au fost importate din site-ul companiei germane în site-ul destinat românilor circa 52.000 de hoteluri. Dacă înainte Memento Group avea acces la 20-30 de hoteluri din Creta, acum are acces la 1.000 de hoteluri.

Investiția Christian Tour schimbă semnificativ piața locală a agențiilor de turism. Astfel, cei mai mari mari jucători internaționali din turism, TUI și Dertour, sunt acum prezenți în România. Până în 2019, niciun mare jucător internațional nu intrase direct pe piața locală.

”Cheltuiala de început este de peste un milion și jumătate de euro, în primul an de operare, și va depăși cinci milioane de euro în următorii cinci ani”, detaliază proprietarul Christian Tour.

Grupul Dertour a intrat oficial pe piața locală la începutul lunii octombrie, când a finalizat achiziția rețelei de agenții Travel Brands de la omul de afaceri Dragoș Anastasiu. În urma achiziției, grupul DER Touristik a preluat 400 de angajați, 80 de agenții de retail, activitățile de turoperare și de incoming.

În primul an de operare, vor fi deschise 15 agenții TUI Travel Center, care vor acoperi 13 dintre cele mai mari orașe ale țării, precum București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Arad, Brașov etc. Toate sediile vor funcționa sub brandul TUI TravelCenter și vor beneficia de o poziționare centrală în orașe. De asemenea, angajații din România vor participa la traininguri în Austria cu profesioniști din cadrul TUI Austria, a precizat Cristian Pandel, CEO Memento Group.

TUI Group, cel mai mare grup de turism din lume, operează în aproximativ 180 de destinații de pe mapamond. Grupul reunește peste 380 de hoteluri premium, precum RIU, TUI Magic Life, Robinson și TUI Blue, 1.600 de agenții de turism pe întregul continent european, cinci companii aeriene de agrement europene, cu aproximativ 150 de aeronave moderne pentru transport lung și mediu, 17 nave de croazieră, de la navele de lux MS Europa și MS Europa 2 până la flota „Mein Schiff” a TUI Cruises și vasele Marella Cruises din Marea Britanie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *