Food&Beverages

Românii de la oraș dau miliarde pentru mâncare gătită

Mancare gatita

Creșterea puterii de cumpărare din ultimii ani, efect al majorării salariilor, este, cel mai probabil, motivul pentru care locuitorii celor mai mari cinci orașe ale țării cumperă tot mai multă mâncare gătită în loc să o prepare singuri acasă.

Vânzările de mâncare gătită, cumulate pe cele cinci mari orașe din România, s-au dublat în 2019 față de 2017,de la șapte la 14 miliarde lei (trei miliarde euro), iar față de 2018 au fost cu cinci miliarde lei mai mari.

Studiul National Foodservice Research a fost realizat de Hospitality Culture Institute, care studiază piața și trendurile HoReCa din România. Cele cinci orașe sunt București, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov.

Explicația principală ar putea fi creșterea puterii de cumpărare, deși nici alte câteva aspecte nu ar fi de neglijat, dincolo de bani. Alte considerente care ar duce la creșterea comenzilor de mâncare gătită ar fi programul obositor de la job, stresul, timpul petrecut în trafic sau chiar la cumpărături, factori care scurtează timpul liber rămas pentru activități casnice.

Piața de mâncare gătită este formată din restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri și supermarket-uri. Potrivit studiului, 73% din totalul achizițiilor realizate au valoarea între 21 și 50 de lei. Valoarea medie a bonului de achiziție, indiferent de tipul de locație, este 42,3 lei. Bonul mediu pentru mâncare în segmentul de livrare este 37,8, lei.

Din totalul respondenților, aproximativ 83% au fost cel puțin o dată în ultimele șase luni în restaurante standard (cu mese), 59% au utilizat servicii de livrare și 59% au fost la fast-food.

Dintre respondenții care au utilizat serviciile de livrare pentru a comanda mâncare cel puțin o dată în ultimele șase luni au realizat comanda de acasă în cele mai multe situații și doar 31% de la locul de muncă. Mai mulți respondenți din orașele din țară – Timișoara, Iași, Cluj și Brașov – au comandat mâncare prin intermediul telefonului mobil – 49%, față de 37% dintre consumatorii din București.

Ediția a III-a a celui mai mare studiu național în zona de food a fost realizată la începutul anului 2020 în cinci dintre cele mai mari orașe din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași. Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia Computer Assisted Telephone Interviewing ( CATI ).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *