Food&Beverages

Românii sunt foarte atenți în alegerea whisky-ului preferat

Consumatorul român de whisky alocă mai mult timp în identificarea băuturii potrivite, se informează, participă la workshop-uri şi evenimente de specialitate.

Dacă în anii anteriori, consumatorul era atras doar de branduri cunoscute, ultimii ani ne demonstrează că obiceiurile de consum s-au schimbat. Un studiu Audit Retail Nielsen arată că piața locală este într-o continuă creștere atunci când vine vorba despre consumul de whisky.

Din studiul Audit Retail Nielsen reiese profilul consumatorului român de wisky: alocă mai mult timp în identificarea băuturii potrivite, se informează, participă la workshop-uri şi evenimente de specialitate.

În materie de whisky premium, consumul de whisky single malt a înregistrat o creştere de două cifre comparativ cu anul precedent, datorită interesului crescut pentru acest tip de whisky.

Alexandrion Group, liderul pieţei de băuturi spirtoase în România, a lansat în 2017 proiectul Single Malt Society, prima comunitătate dedicată iubitorilor de whisky single malt. Comunitatea numără în prezent peste 3.000 abonaţi în mediul online.

La iniţiativa companiei, anul 2020 va deveni an de referinţă pentru lumea single malt, pentru România şi poziţia acesteia pe harta ţărilor producătoare şi consumatoare de single malt. Anul viitor, ar urma să fie lansat primul single malt produs 100% în România.

În producţia de single malt este nevoie de toate resursele existente, toate fiind la fel de importante, inclusiv vremea. ”În România, condiţiile din cramă sunt favorabile”, explică Allan Anderson, specialist internaţional în băuturi. Este un avantaj, în asociere cu o climă temperat continentală, adaugă acesta, comparativ cu Scoţia, unde clima este mai rece. Prin urmare, distilatul se maturează pe o perioadă mai lungă de timp.

Conform ipotezelor emise de principalii jucători din industria băuturilor spirtoase din România, anul 2020 va înregistra creşteri substanţiale pe toate categoriile şi va aduce îmbunătăţiri profilului consumatorului român.

De altfel, valul a început deja din acest an, dacă ținem cont că, în primele opt luni ale anului 2019, în România, consumul de whisky a crescut cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018. Cifrele arată un volum consumat de 2,7 milioane litri.

Alexandrion Group este lider în producţia și distribuţia de vinuri şi băuturi alcoolice din România şi din 2017 singurul producător de single malt din ţară. Grupul este format din Distileriile Alexandrion şi Distileriile Saber 1789.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *