Berea este cea mai populară alegere în rândul românilor, 40% dintre bărbați beau o bere cel puțin o dată pe săptămână, arată un studiu efectuat de Reveal Marketing Reasearch.
Aproximativ o treime dintre români preferă berea, în general cea produsă în unități industriale (28%), dar există un interes în creștere și pentru cea artizanală (2,7%).
Pe locul doi în topul preferințelor se situează vinul liniștit, ales de unul din cinci români, urmat îndeaproape de cidru (15,4%), care este preferat mai mult de către femei (21,2%), probabil datorită conținutului mai mare de zahăr și prin diversitatea aromelor.
Spirtoasele, atât cele autohtone cât și cele de import trezesc interesul a doar 3-7% din populația urbană. Acest rezultat este destul de surprinzător pentru o țară în care pălinca face parte din ospitalitatea caracteristică și în care mulți locuitori din mediul urban consumă cocktailuri.
Românii ocupă în ultimii ani locuri de top atât la producția cât și la consumul de alcool. Cele 510 milioane de litri de vin produse în 2018 clasează România pe poziția 6 în Europa și 13 în lume, iar cele 1,8 miliarde de litri de bere pun țara noastră pe locul 9 în UE.
La consum, România ocupă locul cinci în topul țărilor cu un model de consum excesiv, cel puțin odată la 30 de zile, după locuitorii țărilor nordice. Peste 25% din alcoolul consumat în țara noastră este nefiscalizat, produs în gospodării, în afara unui regim de control.
Reveal Marketing Research și-a propus să afle obiceiurile de consum privind alcoolul ale adulților din mediul urban. Studiu s-a desfășurat la finalul anului 2019, pe un eșantion reprezentativ de 1002 persoane, 523 femei și 479 de bărbați, intervievați online.