Veniturile retailerilor din lux din Statele Unite vor scădea în a doua jumătate a acestui an, din cauza restricțiilor de călătorie impuse de peste 60 de țări și teritorii pentru turiștii chinezi, scrie CNN.
Retailerul de lux Chanel, împreună cu multe alte magazine de pe cunoscuta stradă de cumpărături Fifth Avenue din New York, au fost mult timp un magnet pentru turiștii chinezi. Însă ceea ce trebuia să fie una dintre cele mai aglomerate zile, de Valentine’s Day au lipsit cu desăvârșire clienții fideli, potrivit relatărilor CNN.
Turiștiii chinezi au fost responsabili pentru o treime din piața mondială a mărfurilor de lux, cifrată la 338 miliarde de dolari în 2018. Piața de lux din China are doar 9% pondere în vânzările globale, potrivit studiului anual realizat de Bain & Company din 2018.
Obișnuiam să avem clienți chinezi în timpul săptămânii de Ziua Îndrăgostiților, însă anul acesta a fost diferit – Hartini Nelsen, vânzător în magazinul Fifth Avenue Chanel
Tapestry Inc., compania care deține brandurile Coach, Kate Spade și Stuart Weitzman, a declarat că a suferit pierderi din cauza închiderii celor 306 de magazine din China. Compania estimează că vânzările se vor reduce cu 200 – 250 de milioane dolari în a doua jumătate a anului fiscal.
Organizația Mondială a Turismului (OMT) transmite că turiștii chinezi au cheltuit cel mai mult în plecările din străinătate de la începutul anului 2010 până în prezent.
În urmă cu doi ani, aceștia au cheltuit 277 miliarde de dolari în excursiile lor în afara țării. Ceea ce înseamnă o creștere cu 5% față de anul precedent, în ciuda încetinirii economiei globale.
De altfel, consumatorii chinezi au tendința de a cheltui mai mult atunci când călătoresc în SUA și Europa decât o fac în țări mai apropiate de casă, precum Thailanda și Japonia. Astfel că, în SUA, turiștii chinezi cheltuiesc 6.700 dolari, depășind media vizitatorului internațional cu 50%.
În ceea ce privește Europa, suma medie cheltuită este de 1.100 dolari de persoană numai în Paris. În timp ce un turist din Europa cheltuie, în medie, 690 dolari.
Absența recentă a turiștilor chinezi din SUA și Europa a alarmat multe mărci de lux. Burberry a anunțat că se așteptă ca veniturile să aibă de suferit din cauza restricțiilor de călătorie. În China, compania a fost nevoită să închidă 24 din 64 de magazine. Începând cu cinci februarie, retilerul de lux Michael Kors a închis 150 din cele 225 de magazine din China.