Pe fondul unei încetiniri economice globale, producția în industria de fashion va încetini cu până la 3-4% în 2020, potrivit unui raport publicat în noiembrie 2019 de către site-ul american McKinsey.
„Provocatoare”, „perturbatoare”, „incertă”, acestea au fost principalele atribute ale liderilor din piața de fashion folosite pentru a descrie industria mondială a modei.
Raportul State of Fashion 2020 dezvăluie modul în care această concurență intensă în industria de modă și incertitudine economică obligă companiile să își schimbe strategia de business. Doar 9% dintre respondenți consideră că aceste condiții se vor îmbunătăți anul viitor, comparativ cu 49% care au spus același lucru anul trecut.
Prin sondajul efectuat pe 290 de directori ai celor mai mari companii de modă din lume, McKinsey a identificat zece teme cheie care vor stabili agenda pentru industria fashion în 2020. Printre acestea, principalele cuvinte sunt sustenabilitate, digitalizare, inovație și incluzivitate.
Secotrul textil reprezintă 6% din emisiile globale de gaz cu efect de seră și între 10-20% din consumul de pesticide. Coloranții folosiți în fabricarea hainelor reprezintă o cincime din poluarea industrială a apei. Pentru că din ce în ce mai mulți consumatori susțin sustenabilitatea, a fost lansat un pact la nivelul întregii industrii pentru a atinge emisiile zero până în 2050. Potrivit lui McKinsey, producția de haine sustenabile a crescut de cinci ori în ultimii doi ani.
De asemenea, consumatorii vor ca pentru 2020, industria de fashion să ofere o gamă cât mai largă de mărimi și modele pentru oricine, indiferent de sexualitatea, naționalitatea sau greutatea consumatorului.
După un declin de patru ani, profitul industriei de fashion a continuat să crească începând cu 2016, datorită în mare parte a industriei magazinelor de lux. Companiile de top nu creează doar o valoare ridicată pentru industrie, ci sunt și în fruntea inovației.
Printre companiile cu cel mai mare profit acumulat în 2018 se numără Nike, Inditex, companie producătoare de haine din Spania care deține Zara, Pull&Bear și Massimo Dutti, și Luis Vuitton (LVMH).
Topul celor 20 de jucători din industria de fashion cu cel mai mare profit în 2018
- Nike – 2.98 milioane dolari
- Inditex – 2.91 milioane dolari
- Luis Vuitton (LVMH) – 2.31 milioane dolari
- TJX Companies – 1.67 milioane dolari
- Kering – 1.51 milioane dolari
- Hermes – 1.31 milioane dolari
- Fast Retailing – 1.06 milioane dolari
- Adidas – 1 milion de dolari
- Ross – 897 milioane dolari
- VF – 861 milioane dolari
- Pandora – 641 milioane dolari
- Richemont – 568 milioane dolari
- Anta Sports – 532 milioane dolari
- Next – 515 milioane dolari
- L Brands – 483 milioane dolari
- HLA – 413 milioane dolari
- H&M – 401 milioane dolari
- Lululemon – 400 milioane dolari
- Hanes – 371 milioane dolari
- Burberry – 315 milioane dolari
Pentru a se putea menține pe linia de plutire, industria de fashion va trebui să acționeze rapid și decisiv. Companiile să fie pregătite să abordeze atât problemele consumatorilor, cât și ale angajaților legate de probleme sociale: sustenabilitate, egalitatea de gen și diversitate.