Global

Un nou model de ridesharing: mașina fără volan sau pedale de accelerație

General Motors și Honda, doi dintre cei mai mari producători auto din lume, intenționează să lanseze în curând noua lor mașină autonomă, Origin, fără volan, frână sau pedale de accelerație.

Prin aplicația produsă de Cruise, călătorii vor putea selecta punctul de plecare, iar un vehicul va ajunge singur la destinația respectivă. Cruise este filiala producătoare de mașini autonome a GM. Vehiculul electric va fi folosit pentru ridesharing, atât pe străzile oraselor din Statele Unite, cât și pe autosatradă.

Pentru a putea intra în vehicul, clienții introduc un cod pin pe o tastatură din afara mașinii. Origin utilizează senzori, cum ar fi detectarea greutății și a centurii de siguranță, pentru a identifica dacă cineva a intrat sau a ieșit din vehicul. 

Eliminarea caracteristicilor automobilelor tradiționale mărește spațiul pentru pasageri, iar ușile glisante Origin sunt mult mai late decât ale unui vehicul tipic. Astfel, două persoane vor putea intra sau ieși din mașină în același timp.

Reinventarea mobilității urbane ar putea aduce beneficii pentru mediu și pentru îmbunătățirea siguranței rutiere – Dan Ammann, Directorul General Cruise

Vehiculul are o autonomie de 18 ore pe zi, reducând astfel numărul mașinilor de pe străzi și implicit aglomerația. GM va fabrica vehiculul Origin, iar Honda se va ocupa de partea tehnică, cum ar fi punctele de contact ale clienților și designul vehiculului.

Barra Barra, CEO GM, a descris Origin ca fiind următorul pas al companiei sale în îmbunătățirea siguranței rutiere.

Companiile nu au spus când vor începe producția vehiculului sau când va apărea pe stradă, deși în urmă cu aproape trei ani, în 2017, GM a declarat că va produce mașini electrice complet autonome până la sfârșitul lui 2019.

Principala provocare a companiilor auto este de a construi o mașină autonomă, care să nu reprezinte niciun pericol pentru pietoni.

Pentru ca Origin să poate opera, Cruiser va trebuie să obțină un aviz de funcționare de la Adminstrația Națională pentru Siguranța Tarficului Rutier. Avizul este esențial pentru cele două companii, din moment ce vehiculul nu are componentele tradiționale ale unei mașini.

Compania Cruiser adoptă o strategie diferită de cea a rivalului său Waymo, care are la conducerea mașinilor șoferi umani. Compania producătoare de vehicule autonome, deținută de Alphabet, operează un serviciu de călătorie limitat în Chandler, Arizona.

GM și Honda nu sunt singurii producători de vehicule care vor să își lanseze pe piața mașinile autonome. Uber se pregătește, pentru sfârșitul acestui an, să testeze noul lor model pe străzile din Washington.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.