Global

Facebook ar putea fi următorul consilier financiar pentru utilizatorii săi

Facebook se îndreaptă spre un segment neexplorat până acum, și anume industria financiar bancară. Astfel, utilizatorii Facebook își vor putea urmări finanțele personale din contul bancar, potrivit CB Insights.

Un brevet recent aprobat evidențiază un instrument de comparare a tranzacțiilor financiare ale unui utilizator cu cele ale unui grup. Facebook oferă un instrument de planificare financiară care permite utilizatorilor să își identifice obiceiurile bănești în raport cu comportamentul altor utilizatori.

Ideea propusă de Facebook seamănă cu un instrument de gestionare a finanțelor personale care informează consumatorii despre locul în care se poziționează față de restul persoanelor din grup.

Deși acesta ar fi un produs complet nou pentru gigantul rețelei de socializare, Facebook nu este complet străin lumei finanțelor. Compania a urmărit cel puțin 124 de brevete în categorii din domeniul financiar bancar. Înainte de a lansa criptomoneda Libra, Facebook a asigurat mai multe brevete legate de monedele digitale.

Anterior, aplicația WhatsApp, cumpărată de Facebook în 2014, a introdus un nou sistem de plăți pentru țările în curs de dezvoltare. WhatsApp Pay, este un sistem folosit și la noi în România, de către Banca Transilvania. Clienții băncilor au acces la o soluție de social banking prin care pot trimite şi primi bani.

Noua soluție financiară Facebook se aseamănă cu aplicațiile Mint sau Qapital, unde utilizatorii pot conecta cărți de credit, conturi de verificare și economii pentru a le urmări și gestiona finanțele.

De asemenea, Facebook ar furniza în sistem anumite date pentru a obține o imagine completă a istoricului tranzacțiilor, de la banii cheltuiți pe haine până la costurile pentru benzină.

Noutatea adusă de companie este că utilizatorii ar putea compara chetuielile cu cele ale grupul său, determinat de rețeaua de socializare pe baza unor caracteristicilor comune.

Tranzacțiile utilizatorilor sunt comparate cu alți utilizatori care au o vârstă asemănătoare, locuiesc în aceeași zonă și împărtășesc aceleași pasiuni.

Mai mult, utilizatorii vor putea afla informații despre posibile bugete și estimări în cazul în care acesta plănuiește să se mute în alt oraș.

Facebook vrea să devină tot mai activ în viața financiară a oamenilor. Un astfel de instrument nu numai că ar încuraja oamenii să se gândească la Facebook ca la o destinație financiară, ci și să încarce mai multe informații cu achizițiile recent făcute.

Pe măsură ce utilizatorii își expun toată viața personală pe internet, compania dorește să aibă acces și la contul bancar. Însă, anul trecut, mai multor utilizatori le-au fost furate datele personale și folosite în mod fraudulos de Cambridge Analytica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *