ecommerce Plăți Retail

Utilizatorii Revolut din România au cheltuit 21 milioane euro pe alimente în starea de urgență

Comerț online

În perioada stării de urgență românii au cheltuit online 1,2 milioane euro pe haine și accesorii, unele magazine înregistrând creșteri de 1.263%, relevă un studiu Revolut.

Pe parcursul celor două luni ale stării de urgență, utilizatorii Revolut au cheltuit 1,2 milioane euro pe haine și accesorii cumpărate online. Numărul tranzacțiilor efectuate la retailerii online de fashion a crescut în medie cu 204%, în timp ce valoarea totală a fost cu 213% mai mare față de cea înregistrată în cele două luni anterioare.

În cazul Zara numărul tranzacțiilor a crescut cu 1263%, iar valoarea lor a fost mai mare cu 1077%, în cazul Reserved, care a fost pe locul al doilea în topul preferințelor utilizatorilor, creșterea a fost de 94% la numărul tranzacțiilor și o valoare a acestora mai mare cu 210%. About You a înregistrat o creștere de 83% a numărului tranzacțiilor, urmat de H&M cu o creștere de 42%.

Dat fiind că saloanele cosmetice au fost închise pe perioada stării de urgență, românii au comandat online produsele cosmetice sau de îngrijire personală și au cheltuit peste 1,27 milioane de euro, cu o creștere de 205% a numărului de tranzacții și o valoare mai mare cu 289%. Comercianții preferați în acest segment au fost Notino și Sin-Say.

Conform datelor Revolut, cheltuielile cu divertismentul online au depășit 17 milioane de euro în timpul stării de urgență, cu un număr al tranzacțiilor mai mare cu 74% și o valoare în creștere cu 81%.

Jocurile online au reprezentat vedeta segmentului, companiile de profil înregistrând creșteri istorice atât din punct de vedere al tranzacțiilor, cât și al valorii acestora: Activision Blizzard conduce acest segment, înregistrând un număr al tranzacțiilor cu 436% mai mare în comparație cu perioada precedentă, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 424%.

Microsoft Xbox a înregistrat o creștere cu 276% a numărului de tranzacții, iar valoarea lor a crescut cu 224%. Steam Games se află pe poziția a treia. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 223%, iar valoarea acestora cu 220%.

Numărul total al tranzacțiilor la comercianții de produse pentru decorarea locuinței a crescut cu 168%, în timp ce valoarea lor totală a depășit 3,3 milioane de euro în perioada stării de urgență.

De asemenea, într-o perioadă în care aproape orice legătură cu ceilalți a fost intermediată de tehnologie, românii au simțit nevoia să își achiziționeze noi dispozitive electronice. PC Garage și Cel.ro au condus acest segment, cu o creștere medie cu 345% a numărului de tranzacții și o valoare a acestora mai mare cu 390%.

În privința cumpărăturilor de alimente, tendința a fost constantă pe parcursul celor două luni de stare de urgență: oamenii au mers mai rar la supermarket, date fiind restricțiile de circulație, dar au făcut provizii pentru perioade mai lungi de timp.

Utilizatorii Revolut din România au cheltuit peste 20,7 milioane euro pe alimente, în creștere cu 25% față de perioada anterioară, dar numărul tranzacțiilor a fost mai mic cu 11%.

În timp ce restaurantele au înregistrat o scădere cu 48% a numărului tranzacțiilor, aplicațiile prin care se poate comanda mâncare au devenit foarte populare. Pe parcursul stării de urgență, acestea au avut o creștere cu 53% a numărului de tranzacții, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 71%, dat fiind faptul că multe persoane au ales să comande masa la domiciliu pentru întreaga familie.

Utilizatorii români ai Revolut s-au implicat și au susținut cauzele în care cred. Numărul donațiilor directe a crescut cu 123%, iar valoarea acestora s-a majorat cu 220%. Cauzele preferate au fost Patreon (prin care donatorii pot sprijini artiști), World Food Programme și Bursa de Fericire. Utilizatorii Revolut au donat, de asemenea, prin funcționalitatea Donații din aplicație, unde pot alege trei ONG-uri locale către care să doneze. Astfel, românii au donat peste 134.700 euro către Dăruiește Viață, Asociația Magic și SOS Satele Copiilor.

Deși majoritatea românilor achitau facturile în numerar, starea de urgență a contribuit la schimbarea acestui obicei, după cum o arată și datele Revolut. Utilizatorii Revolut din România au plătit peste 6,6 milioane de euro pentru facturi în ultimele două luni, cu o creștere a numărului de tranzacții de 41% și o valoare a acestora mai mare cu 44%.

Datele reflectă comportamentul de consum al utilizatorilor Revolut din România, în perioada 15 martie – 15 mai 2020, în comparație cu lunile precedente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *