Plăți

Plățile online cu carduri Visa a crescut cu 50% în aprilie 2020

Unul din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online a cumpărat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet.

Plățile online cu carduri Visa au crescut cu peste 50% în aprilie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care sectorul comerțului electronic în România a înregistrat un avânt puternic după izbucnirea pandemiei de COVID-19.

Această perioadă a accelerat trecerea către mediul digital, multe companii fiind nevoite să își desfășoare activitatea online pentru a-și menține afacerea pe linia de plutire, iar măsurile de siguranță împotriva COVID-19 au influențat comportamentul de plată al consumatorilor. Astfel, există o preferință din ce în ce mai mare pentru plățile contactless și mobile, precum și o trecere la online.

Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19 – Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România

Deși shoppingul online s-a dezvoltat constant în România în ultimii ani, există în mod clar mai mult loc pentru creștere, având în vedere că doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană de 67%, conform datelor Eurostat .

Consumatorii români apreciază din ce în ce mai mult avantajul de a putea face cumpărături oricând și de oriunde, de a avea acces la o gamă mai largă de produse și de a compara prețurile. Cele mai mari creșteri ale tranzacțiilor online pot fi observate în cazul aprovizionării și amenajării locuinței, unde valoarea plăților online a crescut de aproape 10 ori, în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care au înregistrat creșteri de aproape 3 ori mai mari și al plăților de utilități care aproape s-au dublat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.