IT&C

Marile companii de tehnologie au pierdut peste 400 miliarde euro

Alphabet Google

Cele mai mari cinci companii de tehnologie din lume au pierdut 413 miliarde euro din capitalizarea pe piață începând cu 30 ianuarie, când Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a declarat izbucnirea coronavirusului urgență de sănătate publică.

Potrivit unui raport realizat de compania de consultanță CBInsights, acțiunile Facebook au scăzut cu 15% de la anunțul OMS. Acest lucru poate fi parțial datorat scăderii cererii de călătorie, vânzare cu amănuntul, a mărfurilor de consum și divertisment. De asemenea, producția pentru căștile sale de realitate virtuală Oculus Quest a fost afectată și de încetinirea producției chineze.

Acțiunile Apple au scăzut cu 11,9% de la anunțul din ianuarie. Producătorul iPhone a avertizat investitorii în februarie că nu ar putea atinge obiectivele privind veniturile pentru trimestrul doi. Deoarece impactul noului virus afectează atât cererea, China reprezentând 15% din vânzări, cât și producția de hardware, compania a expediat mai puțin de 500.000 de smartphone-uri în februarie. În scădere cu 60% față de anul trecut.

Acțiunile Microsoft au scăzut cu 6,9% de la anunțul OMS. Compania a urmat strategia lui Apple în a-și reduce prognoza de vânzări din al doilea trimestru al anului, din cauza scăderii producției asupra Windows OEM (software de licență pentru producătorii de computere) și a întreprinderilor Surface (hardware). Microsoft ia în considerare mutarea producției din China în Asia de Sud-Est, pe fondul răspândirii coronavirusului în toată lumea.

În acelați timp, și acțiunile Google au scăzut cu 12,4% începând cu 30 ianuarie. Diminuarea cheltuielilor pentru anunțuri legate de călătorii, care este a patra cea mai căutate categorie din Google, ar putea duce la câștiguri mai mici pentru gigantul de tehnologie. Între timp, compania a anulat cea mai importantă conferința anuală, Google I / O, care ar fi trebuie să aibă loc în luna mai anul acesta. 

Amazon este singurul care a înregistrat câștiguri începând cu 30 ianuarie, în creștere cu 1,1% în data de 10 martie 2020.

Deși relativ neafectată de-a lungul intervalului de timp, compania a simțit o scădere în ceea ce privește vânzările. Astfel că, mai mult de 40% dintre vânzătorii Amazon își au sediul în China.

În februarie, compania a încurajat unii furnizori să se aprovizioneze cu produse din China, estimând o încetinire în lanțul de aprovizionare și distribuție. Din cauza cererii puternice și a deficitului din piață a produselor sanitare, precum măștile chirurgicale sau gelurile antibacteriene, costul acestora a ajuns să fie de 16 ori mai mare decât era inițial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *