Cele mai mari cinci companii de tehnologie din lume au pierdut 413 miliarde euro din capitalizarea pe piață începând cu 30 ianuarie, când Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a declarat izbucnirea coronavirusului urgență de sănătate publică.
Potrivit unui raport realizat de compania de consultanță CBInsights, acțiunile Facebook au scăzut cu 15% de la anunțul OMS. Acest lucru poate fi parțial datorat scăderii cererii de călătorie, vânzare cu amănuntul, a mărfurilor de consum și divertisment. De asemenea, producția pentru căștile sale de realitate virtuală Oculus Quest a fost afectată și de încetinirea producției chineze.
Acțiunile Apple au scăzut cu 11,9% de la anunțul din ianuarie. Producătorul iPhone a avertizat investitorii în februarie că nu ar putea atinge obiectivele privind veniturile pentru trimestrul doi. Deoarece impactul noului virus afectează atât cererea, China reprezentând 15% din vânzări, cât și producția de hardware, compania a expediat mai puțin de 500.000 de smartphone-uri în februarie. În scădere cu 60% față de anul trecut.
Acțiunile Microsoft au scăzut cu 6,9% de la anunțul OMS. Compania a urmat strategia lui Apple în a-și reduce prognoza de vânzări din al doilea trimestru al anului, din cauza scăderii producției asupra Windows OEM (software de licență pentru producătorii de computere) și a întreprinderilor Surface (hardware). Microsoft ia în considerare mutarea producției din China în Asia de Sud-Est, pe fondul răspândirii coronavirusului în toată lumea.
În acelați timp, și acțiunile Google au scăzut cu 12,4% începând cu 30 ianuarie. Diminuarea cheltuielilor pentru anunțuri legate de călătorii, care este a patra cea mai căutate categorie din Google, ar putea duce la câștiguri mai mici pentru gigantul de tehnologie. Între timp, compania a anulat cea mai importantă conferința anuală, Google I / O, care ar fi trebuie să aibă loc în luna mai anul acesta.
Amazon este singurul care a înregistrat câștiguri începând cu 30 ianuarie, în creștere cu 1,1% în data de 10 martie 2020.
Deși relativ neafectată de-a lungul intervalului de timp, compania a simțit o scădere în ceea ce privește vânzările. Astfel că, mai mult de 40% dintre vânzătorii Amazon își au sediul în China.
În februarie, compania a încurajat unii furnizori să se aprovizioneze cu produse din China, estimând o încetinire în lanțul de aprovizionare și distribuție. Din cauza cererii puternice și a deficitului din piață a produselor sanitare, precum măștile chirurgicale sau gelurile antibacteriene, costul acestora a ajuns să fie de 16 ori mai mare decât era inițial.