Amelia, Nicu, Elena și Escu sunt cei mai de nădejde roboți din cadrul Bucharest Promo Robots, primul startup adresat pieței de roboți umanoizi de serviciu din România.
Înființat de Ana-Maria Stancu, start up-ul românesc oferă trei tipuri de servicii: închirierea roboților umanoizi de servicii pentru evenimente sau companii, realizarea de aplicații personalizate și distribuția în România a acestora.
Pentru că sistemul HoReCa se confruntă cu deficit de forță de muncă, Amelia este ajutorul potrivit la locul potrivit, gata să așeze clienții la mese și să le preia comanda.
Cu o mare capacitate de a detecta obstacolele, Amelia nu doar că livrează mâncare, ci poate să evite eventualele dificultăți care îi stau în cale. La fel ca o persoană reală, Amelia se poate supără și chiar încrunta dacă există anumite obstacole care nu îi permit să execute comenzile.
Un robot-ospătar costă peste 15.000 de euro și este folosit în prezent în restaurante în Budapesta.
Iubitorii de tehnologie care sunt familiarizați cu Alexa, asistentul virtual dezvoltat de Amazon, îl vor găși pe Nicu, robotul de uz casnic, foarte eficient și util. Un fel de Alexa umblătoare, Nicu poate fi ghidat direct de pe telefonul mobil, computer sau laptop pentru a stinge sau aprinde diferite dispozitive sau lumini din casă.
Cu o atunomie de peste patru ore, costul pentru un astfel de robot de uz casnic se ridică la 3.000 de euro.
Deși în România este greu de crezut că va exista prea curând un robot asistent pentru invățători, în China, Elena este folosită exact cu acest scop. Fără a înlocui profesorul, asistentul umanoid poate face cursurile mai plăcute și mai creative elevilor.
Roboții Bucharest Promo Robots
Amelia – ajutorul de ospătar | Escu – robotul specializat în zona de IMM-uri |
Elena – asistent școlar pentru învățători | Nicu – un fel de Alexa umblătoare |
Printre funcțiile principale ale Elenei sunt detectarea și evitarea obstacolelor sau a persoanelor, recunoașterea facială, dar și posibilitatea de a se transforma într-un proector. Elena are o autonomie de patru ore și costă în jur de 8.000 euro.
Bucharest Promo Robots pune la dispoziție și roboți speciali pentru zona de business, pentru IMM-uri, așa cum este și Escu. Având mai multe funcții, Escu poate fi integrat în hypermaketuri, unde clienții pot plăti mai rapid și mai ușor cu ajutorul unui QR code, fără a mai aștepta la cozi interminabile.
Pe lângă supermaketuri și hypermarketuri, Escu este foarte mult folosit în business centers și în sistemul bancar. Acesta îi ajută pe vizitatori să găsească mai ușor sala potrivită și îi îndrumă spre destinația finală.
Mereu prietenos, este foarte eficient și în sistemul bancar. Astfel, robotul le poate da clienților toate informațiile necesare în legătură cu un produs sau serviciu bancar, poate primi feedback și soluționa cozile de la ghișee.
Escu este printre cel mai scump robot cumpărat de Bucharest Promo Robots, 30.000 de euro și are o autonomie de până la opt ore.
Deși toți roboții sunt cumpărați din Rusia și China, startup-ul este cel care integrează și dezvoltă software-ul deja existent. În prezent, Ana-Maria, împreună cu echipa sa, se concentrează pe atragerea de capital pentru a dezvolta un produs unic pentru piața din România, dar în special pentru cea externă.
Majoritatea investitorilor din România nu dau o șansă reală acestui sector fie pentru că nu cunosc domeniul, fie pentru că este unul prea nou – Ana-Maria Stancu, CEO Bucharest Promo Robots.
Ea speră că într-un an, doi, în funcție de resursele disponibile, să aibă primul prototip de robot de servicii românesc, pe care își dorește să îl piloteze aici, în România, cu un partener local. Pentru a putea construi primul robot românesc, startup-ul are nevoie de cel puțin 200.000 de euro.
Bucharest Promo Robots a luat naștere în urmă cu doi ani, în prima sesiune de finanțări Start Up Nation, program derulat de Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.