Peste 60% din veniturile Paysera din România provin din tranzacțiile companiilor cu monedele naționale ale Bulgariei (leva), Ungariei (forint) și Poloniei (zlot).
Pentru 2020, Paysera intenționează să introducă în România conturile IBAN în lei, iar până la sfârșitul acestui an să integreze cu băncile din România open banking pentru comercianți și persoane fizice.
În prezent, Paysera are în România în jur de 150 de utilizatori persoane juridice, estimând ca anul acesta vor ajunge la 300-400 de clienți activi.
Fintech-ul lituanian Paysera a înregistrat la nivel global un profit de 2,3 milioane euro în 2019, mai mare cu 20% față de 2018.
În doar șase luni de la lansarea Paysera în România, veniturile totale au acoperit cheltuielile totale (break even point) – Daniel Turbatu, Country Manager Paysera în România
Creșterea a fost determinată de principalele servicii ale companiei: colectarea plăților, schimbul valutar, precum și intratea pe piețe noi ca Estonia și România.
În 2019, veniturile companiei au crescut cu puțin peste 15%, ajungând la 11,06 milioane euro. Numărul clienților activi a crescut la peste 80% și au fost înregistrate 2,7 milioane de tranzacții în valoare de peste cinci miliarde euro. Sumele deținute de clienți au crescut cu peste 75% și au ajuns la 200 de milioane de euro.
„Piața fintech-urilor din Lituania este plină de provocări și schimbări la care compania trebuie să se adapteze”, spune Vytenis Morkūnas. Jucătorii noi și numeroasele scandaluri de spălare a banilor care izbucnesc în Estonia și Letonia au afectat și participanții pe piața financiară lituaniană, adaugă acesta.
Paysera este una dintre cele mai mari companii fintech din Lituania, care operează în sectorul financiar din 2004. Este prezentă în 184 de țări din întreaga lume, are reprezentanți locali în șase țări europene și o rețea de 50 de bănci partenere.