Fintech

Cine sunt soldații revoluției 4.0 care forțează schimbarea sistemului bancar?

Platformele fintech vin cu o serie de beneficii tangibile pentru consumatorul grăbit de secol 21, într-o piață dominată de companiile ”clasice” Western Union sau MoneyGram.

Băncile permit transferurile de bani de oriunde în lume, dar percep cele  mai mari comisioane, situate undeva între 0,5 si 5% (din valoarea transferului) pe tranzacție. Serviciile alternative (inclusiv Poșta Română are un astfel de serviciu) au tarife ușor sub acest prag maxim.

Revolut este unul dintre fintech-urile care amenință să revoluționeze sistemul bancar, apărut într-un moment propice, în acord cu utilizatorii care își doresc alternative pentru sistemele financiare învechite, caută rapiditate și siguranță în orice tip de operațiune financiară.

Revolut

Transferuri financiare transfrontaliere Alternativă la sistemul bancar
Fără comision sau taxe miciAplicație exclusiv online

Fintech-urile precum Revolut au intrat pe această piață cu transferuri pentru care nu percep deloc comisioane sau, de la anumite sume în sus (peste 20.000 de lei lunar), percep un comision de 0,5%. Acestea s-au și axat pe statele din care au plecat mulți oameni la muncă în străinătate și pe statele care i-au primit pe aceștia.

Inițial, Revolut a pornit din Rusia, dar acum este înregistrată în Marea Britanie. În România au ajuns în urmă cu un an, când a deschis oficial o reprezentanță, iar acum au depășit 400.000 de clienți. În acest moment, sunt deschise circa 1.200 de conturi în fiecare zi.

”Faptul că am reușit să creștem atât de rapid confirmă faptul că produsul nostru rezolvă o problemă reală”, explică Irina Scarlat, Country Manager Revolut România.

De altfel, mai bine de jumătate dintre utilizatorii Revolut au aplecat la platformă ca urmare a așa-numitelor efecte de rețea, recomandări primite de la prieteni sau familie

Metoda de transfer Revolut este foarte simplă: utilizează un cont comun pentru utilizatorii înregistrați în aplicație pentru a le transfera acestora banii. Aplicația utilizează platformele interbancare, absolut necesare pentru a muta banii dintr-un cont în altul, și plătește comisioanele aferente. Dar, ca fintech relativ nou lansat, preferă să înregistreze pierderi și să se finanțeze de la investitori pentru a acumula o masă suficientă de clienți înainte de a modifica (dacă va modifica vreodată) modelul de business.

Efectul Revolut, ca și al altor fintech-uri, este acela de a forța băncile să facă schimbări în modelul de business, să-și modernizeze serviciile, cu accent pe digitalizare, și să caute soluții pentru rapiditate și costuri reduse.

Pe de altă parte, băncile comerciale nu vor dispărea dintr-un sistem creat în jurul unui model de business de sute de ani. Fintech-urile, care vor lua avânt odată cu adoptarea open banking-ului pe scară largă, au și un rol de ajutor pentru bănci, prin crearea de servicii financiare fără a fi prinse în reglementările foarte stricte la care sunt supuse băncile.

În prezent, Revolut lucrează la lansarea mai multor funcționalități, printre care o versiune a aplicației pentru copii, o platformă de investiții fără comisioane, posibilitatea de a plăti cu telefonul sau un program de fidelitate pentru utilizatorii existenți. Până la sfârșitul acestui an, în România, Revolut vizează pragul de 1 milion de clienți.

Ecosistemul de fintech-uri (o prescurtare de la „financial technology”) este abia la început și va continua să se extindă. Pe lângă companii precum Revolut, Fin Tech OS, iFactorInstant Factory, SymphoPay sau Pago vor apărea altele noi în căutare de oportunități în relația client-bancă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *