Estimativ, peste 100.000 de magazine s-au închis în ultimele săptămâni, potrivit analizelor analiștilor pe baza codurilor CAEN, cu excepția magazinelor alimentare și a farmaciilor. Ce soluție de supraviețuire și continuare a afacerilor există pentru acestea?
Închiderea magazinelor fizice, fie și temporară, amenință serios existența acestora, iar migrarea către vânzări online este soluția. Ajutorul vine din partea companiilor care se ocupă cu logistică pentru vânzători.
Una dintre acestea este Mediapost Hit Mail, care pune la dispoziție servicii de logistică, contact center și comunicare one-to-one.
În acest moment punem bazele unui nou canal de vânzare pentru un segment de clienți care până acum vindea doar offline – Marian Șeitan, Director General al Mediapost Hit Mail.
Compania are soluția Fulfill.ro, care oferă servicii de preluare, depozitare, realizare de colete și administrare a retururilor, pe lângă platformele de comerț și sistemele de relații cu consumatorii prin telefon, chiar, mesagerie și email.
Procesul logistic se desfășoară în depozitul Mediapost din Dragomirești-Vale, care are o suprafață de 10.000 mp și a fost inaugurat în iulie 2019.
O altă soluție vine de la MerchantPro, o platformă SaaS (software-as-a-service) de ecommerce, care a lansat un program de susținere a afacerilor locale cu operațiuni fizice. Platforma, cunoscută anterior ca Shopmania BIZ, a lansat inițiativa „Oxigen prin ecommerce” prin care afacerile offline pot beneficia gratuit de acces la eCommerce MerchantPro.
Comercianții sau furnizorii de servicii offline pot astfel avea rapid un magazin online complet funcțional.
Pe lângă suportul alocat intern de echipa MerchantPro, demersul Oxigen prin eCommerce vizează și atragerea altor specialiști care pot veni în sprijinul afacerilor locale nevoite să se adapteze la vânzările online într-un timp foarte scurt, precum specialiști în marketing online, social media, fotografi etc.