Marii producători de telefoane mobile au început să includă piața românească în primul de val de lansare a noulor modele, dat fiind că românii vor să fie printre primii cumpărători.
Pe lângă călătoriile în străinătate și tendința de adoptare a stilului de viață din țările dezvoltate, românii alocă și sume din ce în ce mai mari pentru a avea tehnologia de ultimă oră. Astfel se explică și rapiditatea cu care au intrat cele mai noi și mai scumpe telefoane mobile pe piața noastră.
iPhone 11 a fost lansat global pe 10 septembrie și a intrat imediat în precomandă, iar pe 27 septembrie au fost livrate primele unități. La fel s-a întâmplat și cu Samsung Galaxy S10 și Note 10, care au venit din primul val de livrări în România, ca și în cazul Huawei P30 și P30 PRO, ajunse în doar o săptămână în România . În aceste cazuri este vorba despre telefoane cu prețul în jurul a 1.000 de euro.
„Românii sunt consumatori de tehnologie și pentru că suntem într-un moment de creștere a consumului, marii producători încearcă să îl fructifice cât mai bine”, spune Mihai Pătrașcu, CEO EvoMag.
Indiferent de canalul de vânzare, online sau offline, piața de produse IT&C se află pe un ternd ascendent, cu un avans de 8% la nivelul anului trecut față de 2017. Estimarea pentru acest an este tot de circa opt procente, ceea ce va duce valoarea anuală a pieței la 36 miliarde lei, conform datelor KeysFin.
Produsele electro-IT&C sunt printre cele mai căutate de către cumpărători români – Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin
Comerțul online are șanse să se tripleze în următorii zece ani, fiind estimat să urce de la 6% din totalul comerțului cât este în prezent, până la circa 20%. În Germania comerțul online reprezintă deja 50% din total. Estimările pentru următorii zece ani indică o triplare a comerțului online, astfel încât să ajungă la 18-20% din total.
Magazinul online de ceasuri condus de Dragoș Diaconu, care deține 20% din piața de ceasuri online, a consemnat o majorare a valorii medii a comenzii de la înființarea de acum zece ani, de la 200 de lei la 450 de lei în prezent. Majorarea este valabilă și în cazul telefoanelor mobile, unde prețul mediu al unui smartphone a depășit 200 de euro față de 100 de euro în urmă cu cinci ani.
Industria comercianților de produse electro-IT cuprinde peste 5.000 de companii, dintre care zece companii mari, 56 medii, 397 mici și 4.700 micro. Cele zece companii mari concentrează aproximativ 54% din totalul vânzărilor la nivel de industrie.