ecommerce

Mai puțin de un sfert din populația României face achiziții online

Comerț online

Piața de e-commerce a continuat să crească și în 2019, dar într-un ritm mai redus decât în 2018. Mai exact, a urcat de la 3,6 miliarde euro în 2018 până la 4,3 miliarde euro anul trecut, un plus de 22%, mai mic decât cel din 2018 de 30% față de 2017.

Trebuie menționat însă că doar 23% din populația României a făcut cumpărături online anul trecut. Dintre statele Uniunii Europene, doar Bulgaria înregistrează o pondere mai mică, 22% pentru procentul din populație care face cumpărături online.

Valoarea de 4,3 miliarde euro a fost calculată de Gpec, asociația magazinelor online, fără a include serviciile, biletele de avion, vacanțe și călătorii, rezervări hoteliere sau bilete la spectacole. Nici plata facturilor la utilități nu a fost luată în calcul la valoarea pieței de e-commerce.

„Există posibilitatea ca în 2020 să depășim pragul de 5 miliarde de euro – Florinel Chiș, Director Executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.

Valoarea medie a cumpărăturilor online s-a ridicat la 273 lie pentru cele făcute de pe un PC, în creștere de la 204 lei în 2018. În cazul achizițiilor prin intermediul telefonului mobil, media a fost de 208 lei în 2019, față de 170 lei în anul anterior.

După valoarea totală a cumpărăturilor, achizițiile de pe mobil au avut o pondere de 57%, iar cele de pe PC de 43%.

Cei mai mulți bani în cadrul cumpărăturilor online au mers către produsele electro-IT&C, cu un coș mediu de 738 de lei. Valoarea este mai mică decât cea din 2019, de 875 de lei, ceea ce arată o tendință de diversificare a cumpărăturilor online.

Categoria Home&Garden a avut al doilea coș mediu ca valoare în 2019, cu 525 lei, urmat de articole Auto & Moto cu 342 lei și articole pentru copii cu 256 lei.

Potrivit datelor furnizate de eMAG pentru GPeC, la finalul lunii decembrie 2019, în platforma eMAG Marketplace erau înregistrați 20.119 comercianți online activi, în creștere semnificativă de la 14.749 în decembrie 2018.

Trebuie menționat, însă, că nu toți comercianții care aleg să vândă online prin platformele de tip Marketplace sau de Anunțuri dețin și un magazin online propriu, de aceea este dificil de estimat numărul magazinelor online de sine stătătoare din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *