Serviciul Fulfillment by eMag (FBE) este primul proiect logistic integrat dedicat vânzătorilor online din România pe care eMag îl pune la dispoziția întreprinzătorilor.
La nivel internațional există astfel de soluții, cea mai cunoscută fiind cea a Amazon, prin care vânzători inclusiv din România pot comercializa produse din China către orice loc de pe glob fără ca produsele să treacă pe la vânzător.
eMag a investit, anul trecut, 76 milioane euro în zona logistică proprie, cea mai mare parte intrând în noul depozit de 120.000 de metri pătrați construit în județul Giurgiu. Depozitul, cu o capacitate de 3 milioane de produse, a fost deja scos la vânzare de către companie, nefiind parte a activității de bază, urmând a fi închiriat de către eMag pe termen lung.
Serviciul Fulfillment by eMag a necesitat o investiție de un milion de euro în tehnologie, iar investițiile vor conotinua pentru extinderea acestuia. În prima etapă, proiectul va rula timp de două luni și va oferii servicii primilor 50 de vânzători, care vor pune la dispoziția clienților 50.000 de produse. Serviciul este oferit gratuit acestora în baza unor condiții și criterii de eligibilitate, costurile estimate la 250.000 de euro fiind suportate integral de eMag.
Beneficiile serviciilor Fulfillment
- Servicii de recepție
- Servicii de depozitare
- Operațiuni de picking
- Servicii de împachetare
- Livrare spre clientul final
- Relații cu clienții
- Procesarea retururilor de la clienți
Vânzătorii din Marketplace achită un comision către eMag pentru produsele comercializate prin intermediul platformei. Cuantumul comisionului nu a fost făcut public de către eMag sau parteneri, însă este suficient de mare pentru a-i obliga pe aceștia să majoreze prețul final al produsului. Altex a ieșit recent de pe Marketplace reclamând faptul că nivelul comisionului nu le permite să ofere cele mai mici prețuri clienților.
După finalizarea celor două luni a etapei de testare eMag va analiza rezultatele, va identifica ariile de dezvoltare și va comunica partenerilor modul în care programul va putea fi accesat.
Prin intermediul FBE, vânzătorii vor fi degrevați de tot efortul logistic, astfel încât să se poată concentra mai bine pe aspectele comerciale menite să îi ajute să își crească afacerea – Florin Filote, Director eMAG Marketplace.
Prin oportunitatea consolidării comenzilor cu produsele comandate de la alți selleri din program, clienții vor putea ajunge mai ușor la pragul de livrare gratuită, cu impact asupra vânzărilor totale.
eMag Marketplace are în prezent 29.000 de vânzători din toatele cele patru țări în care este prezentă compania (România, Ungaria, Bulgaria, Polonia).