ecommerce

Cum îmbunătățește eMAG experiența clienților prin digitalizare

Colectarea, plata și returul comenzilor sunt cele trei instrumente prin care eMAG, cel mai mare retailer online din România, țintește eficientizarea serviciilor oferite clienților.

Dacă la înființarea companiei în 2001, livrarea la domiciliu era singurul serviciu disponibil, in ultimii cinci ani retailerul a introdus noi metode prin care clienții își pot primi comenzile. Prima a fost deschiderea de puncte de livrare în oficiile Poștale Române, iar cea mai recentă este Easy Box, punctele de livrare existente în diferite spații strategice din oraș, de unde clienții își colectează singuri comenzile.

După ce a diversificat metodele de livrare, compania a introdus noi oțiuni pentru plățile online: 24 de rate fără dobândă prin e-credit și plata în rate cu dobândă 0 cu cardul de cumpărături eMAG Raiffeisen Bank. Clienții care dețin acest card sunt recompensați cu 10% din valoarea produselor, în puncte de loialitate pe platforma eMAG.

Deschiderea de noi showroom-uri în diferite orașe ale țării, cum este și cea mai nouă locație inagurată în Sibiu, pe 14 noiembrie, este strategia retailerului de a-și completa prezența online cu cea offline.

Combinația ideală pentru o bună experiență a clienților este prezența omnichannel – Oana Antohe, Seller Performance Manager eMAG.

În ceea ce privește politica de retur, eMAG a lansat acum patru luni serviciul Instant Money Back, prin care clientul își primește banii înapoi între 0 și 30 de minute din momentul în care returul a fost procesat. Înainte de introducerea acestui serviciu, restituirea banilor se realiza 1-5 zile.

Oana Antohe, pentru Adevărul Financiar Live:

Retailerul online a lansat în luna septembrie International Market Place Network, o platformă fondată împreună cu alți trei lideri ai comertului din Europa: Cdiscount din Franța, ePrice din Italia, și Real din Germania. Pe lângă îmbunătățirea serviciilor de livrare și retur, eMAG îi încurajează pe toți retailerii partenerii Market Place să oferere clienților o gamă cât mai variată de produse prin crearea de noi parteneriate internaționale.

„Ne propunem să îi ajutăm pe sellerii din România să vândă în cele trei țări cu acces la peste 230 milioane clienți și să aducembranduri care încă nu sunt prezente la noi”, explică Oana Antohe.

Retailerul are în prezent 15 showroom-uri deschise în țară, trei în București și restul în marile orașe din țară: Timișoara, Cluj, Oradea și Pitești. Valoarea cumpărăturilor online, în România, a depășit pragul de 3,5 miliarde euro în 2018, cu 30% mai mult față de 2017, conform statisticilor și estimărilor GPec.

Competitorii eMAG sunt CEL.ro, evoMAG și PCGarage.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *