Trei startup-uri au câștigat sprijinul companiei americane de consultanță McKinsey în încercarea de a deveni unicorni cu impact social.
Timp de o jumătate de an, compania va ajuta startup-urile să crească rapid și să ajungă pe noi piețe. „Unicornii cu impact social” sunt startup-uri care promit că vor îmbunătăți un miliard de vieți. Sunt ceea ce speră să crească o organizație suedeză non-profit numită Norrsken.
ONG-ul încurajează antreprenorii să abordeze unele dintre cele mai mari provocări ale societății: foamea, risipa alimentară, sărăcia sau discriminarea.
McKinsey s-a asociat cu Norrsken, oferind sprijin pro bono, pentru binele public, încă de când a fost fondat ONG-ul în 2016. McKinsey s-a implicat în structurarea fondului de investiții și la extinderea ecosistemului său de capital de investiții la alte piețe. Astăzi, Norrsken este unul dintre cele mai mari fonduri tehnologice de impact din Europa. Până în prezent, investind în 17 startup-uri de impact social.
Scopul este crearea unei mișcări sociale, în care antreprenorii de impact social sunt susținuți în același mod în care sunt antreprenorii comerciali – Tobias Stralin, partener McKinsey
Re: newcell, Ignitia și N2 Applied au fost cele trei startup-uri alese de McKinsey în funcție de numărul de locuri de muncă pe care le poate genera, ideea business-ului în sine și diversitatea echipei.
De asemenea, antreprenorii vor primi și sfaturi de comunicare și marketing, precum și asistență juridică. Printre finaliștii din 2019 au fost startup-urile care au oferit învățare personalizată în școală și detectarea cancerului cu telefonul.
Pentru a contracara cele 90 de milioane de tone de materiale textile care ajung în depozitele de gunoi în fiecare an, profesorul Newcell Gunnar Henrikkson, Dr. Christoffer Lindgren, domnul Johan Sundblad și profesorul Mikael Lindstrom au dezvolta un proces chimic care transformă textilele din bumbac în foi de pulpă de celuloză. Aceste foi pot fi folosite de producătorii de fibre textile.
În zonele tropicale, unde 80% din economie depinde de agricultură, schimbarea tiparelor meteorologice poate avea un impact imediat asupra mijloacelor de trai. Așa a dezvoltat Liisa Smits și o echipă de oameni de știință Ignitia. Un instrument de prognoză meteo tropical extrem de precis, care trimite fermierilor mesaje bazate pe locație, cu prognoze meteo zilnice, lunare și sezoniere.
Tehnologia startup-ului N2 Applied permite fermierilor să producă îngrășământ de înaltă calitate, din gunoi, aer și energie regenerabilă. Fondată de fermierul și antreprenorul Grete Sonsteby, compania a luat naștere din dorința unei alternative la îngrășăminte industriale scumpe și dăunătoare pentru mediu.