Global GoodLife

Grupul de lux LVMH cumpără Tiffany cu 16,2 miliarde dolari SUA

Cea mai mare tranzacție din istoria producătorului de lux LVMH tocmai a avut loc, prin achiziția companiei americane de bijuterii Tiffany, pentru suma-record de 16,2 miliarde dolari SUA.

Tiffany și LVMH au confirmat în octombrie că sunt în discuții să fuzioneze, după ce LVMH făcuse companiei de bijuterii celebră în toată lumea pentru cutiuțele albastre o ofertă inițială de 14,5 miliarde dolari.

Tranzacția este una din cele mai mari din istoria industriei de lux, dar și din cariera lui Bernard Arnault, CEO-ul LVMH și cel mai bogat om din Europa. Potrivit unui anunţ făcut luni de companie, tranzacția a fost parafată, fiind cea mai mare preluare efectuată vreodată de producătorul de bunuri de lux, transmite Reuters, citat de news.ro.

Grupul LVMH este cel mai mare conglomerat de branduri de lux din lume, cu un portofoliu de 75 de nume, printre care Christian Dior și Bulgari.

Acordul de preluare va mări afacerile diviziei de bijuterii şi ceasuri a LVMH, care include brandurile Bulgari şi Tag Heuer. Deocamdată, Brandurile de modă şi de accesorii generează cea mai mare parte a profitului LVMH.

Achiziţia Tiffany va întări poziţia LVMH în domeniul bijuteriilor şi va extinde prezenţa grupului în Statele Unite, se arată în comunicatul comun LVMH şi Tiffany.

Tranzacţia va oferi afacerilor sprijin, resurse şi impuls – Alessandro Bogliolo Directorul General Tiffany

Tiffany, companie de bijuterii cu o istorie de 182 de ani, are 14.000 de angajați și operează 300 de magazine în toată lumea. Deși brandul este foarte puternic și a fost principalul motiv al interesului LVMH, vânzările Tiffany au fost în scădere în ultimii ani.

LVMH s-a bucurat însă de mai mult succes în rândul generației millenials, atrăgând atenția unor influenceri celebri, precum Kylie Jenner și Cardi B. LVMH deține branduri faimoase, ca Fendi și Louis Vuitton, dar și Moet sau Hennessy.

Tot în acest an, LVMH a achiziționat brandul de cosmetice și fashion Fenty, lansat de Rihanna, brand care s-a bucurat de un succes enorm în rândul tinerelor.

Cele două companii anticipează ca tranzacţia să fie finalizată la jumătatea anului 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *