Global

Efectul „shutdown” asupra companiilor și economiilor lumii

În contextul COVID-19, statele din întreaga lume se confruntă cu o contracție a activității economice, care s-ar putea prelungi până la finalul primului semestru al 2020, arată datele PwC România.

Sistarea parțială sau totală a activităților economice pentru a preveni răspândirea COVID-19, sau efectul „shutdown”, implică o serie de consecințe pe termen scurt și lung.

Astfel, efectul de „shutdown” va contura o serie de măsuri pe care atât societățile cât și statul trebuie să le ia în calcul, pentru a-și păstra și optimiza activitatea. Precum și pentru a se implica personal în problemele umanitare provocate de pandemia de coronavirus.

Potrivit unui studiu recent realizat de PwC SUA, 80% dintre directorii financiari sunt îngrijorați de recesiunea globală. În acelați timp, 54% consideră că efectul asupra bunului mers al operațiunilor va fi semnificativ. Iar 58% se așteaptă la scăderi considerabile ale veniturilor.

Astfel că, reprofilarea sau extinderea activității, adoptate de tot mai mulți producători, sunt primele măsuri adoptate de companii în ultimele săptămâni. Un astfel de exemplu este producătorul de confecții Braiconf care a început producția de măști de protecție și companiile de cosmetice Farmec Cluj și Gerocossen care produc și geluri igienizante.

Top 3 recomandări PwC pentru companii pe timp de criză

  • Planificarea și monitorizarea continuă a activității și a riscurilor: asigurarea unei capacități puternice de gestionare eficientă a incidentelor pentru reducerea efectelor negative asociate,
  • Comunicare eficientă: bazată pe informații factuale pentru a reduce dezinformarea și panica, precum și eventuale daune.
  • Informarea continuă: Captarea informațiilor corecte și verificarea veridicității acestora sunt vitale.

În același timp, la nivel global, General Motors a anunțat că va produce ventilatoare pentru terapie intensivă, compania de bunuri de lux LVMH geluri dezinfectante, iar H&M măști de protecție pentru spitale.

Majoritatea companiilor au experimentat crize de-a lungul timpului, fără a o pune la socoteală pe cea financiară globală din 2007-2009, dar cea generată de pandemie este total diferită: cu multă incertitudine și necunoscute.

Sondajul Global Crisis 2019 realizat de PwC la nivel global arată că peste două treimi (69%) dintre liderii de organizații au experimentat cel puțin o criză corporativă în ultimii cinci ani. Numărul mediu de crize experimentate fiind de trei. Aproape toți respondenții (95%) estimau că se așteaptă să fie loviți de o criză în viitor. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *