Numărul adolescenților care își înființează afaceri a crescut de opt ori în ultimul deceniu. Dacă în 2009, erau 500 de afaceri conduse de adolescenți, acum sunt peste 4.000, scrie BBC.
Unul din cinci adolescenți (19%) ar fi mai degrabă propriul lui șef decât să lucreze pentru altcineva. Potrivit studiului realizat de furnizorul de servicii financiare OneFamily, printre cele mai numeroase business-uri fondate de tinerii antreprenori includ companii de tehnologie, linii de îmbrăcăminte și mărci de machiaj.
Astfel, tinerii au șansa de a aduce câțiva bani în plus și au posibilitatea de a încerca diferite cariere și de a se obișnui cu gestionarea și economisirea veniturilor lor pentru viitor.
Antreprenori precum fostul șef Apple, Steve Jobs, Sir Richard Branson și Mark Zuckerberg au fost modele care i-au inspirat pe tinerii la început de drum.
OneFamily și-a obținut datele de la instituția echivalentă Registrului Comerțului din UK , care ține evidența tuturor companiilor din Marea Britanie.
Generația Z s-a născut după Google și au crescut cu social media, așa că nu este de mirare că acești adolescenți își folosesc deja rețelele pentru a-și construi cariera – Nici Audhlam-Gardiner, OneFamily.
Compania a aflat că 4.152 de adolescenți din Marea Britanie, cu vârste cuprinse între 16-19 ani, și-au înființat propria companie în 2018. În ce timp ce în 2009, numărul acestora era de doar 491.
Guvernul britanic oferă atât sfaturi pentru oricine dorește să-și înceapă propria afacere, cât și ajutor pentru accesarea împrumuturilor inițiale și acces la mentorat până la un an. De asemenea, există și o linie de asistență gratuită, astfel ca antreprenorii să primească sfaturi pentru a-și începe propriul business.