Global

Companionul de cumpărături Gita este disponibil pe piața americană

Gita este primul robot autonom creat special pentru a transporta cumpărăturile clienților, de către Piaggio Fast Forward, compania italiană de robotică, în parteneriat cu organizația non-profit (RED).

Pentru a funționa, Gita nu are nevoie de o aplicaţie pe telefon şi nu foloseşte GPS-ul sau recunoaşterea facială, tehnologii considerate de mulţi ca fiind intruzive, ci pur si simplu reuseste sa îl urmărească pe proprietar prin intermeiul camerelor video și mișcările celui pe care îl însoțește.

Deși există riscul ca robotul să se piardă foarte ușor printre rafturi din cauza aglomerației, mișcările Dorei sunt foarte rapide și precise, astfel încât este aproape imposibil de a te pierde de companionul tău.

În loc să le oferim încă un vehicul în care să meargă, le oferim ceva alături de care să se plimbe – Greg Lynn, Chief Executive Officer Piaggio Fast Forward

Deși a fost de curând lansat în Statele Unite, analiștii din industria tehnologică nu dau șanse prea mari Gitei, explicând că prețul este foarte mare pentru ceea ce este defapt: un robot care transportă cumpărături. Cu o capacitatea de transport de 20 kg, asistentul personal de shopping costă nu mai puțin de 3.000 dolari. 

Alte startup-uri precum Starship Technologies, o companie din San Francisco care dezvoltă mici vehicule robotizate de livrare autonomă, au un plan de afaceri mai convențional pentru proprii asistenți roboți.

Compania percepe o taxă de livrare începând de la doi dolari dacă clientul comandă mâncarea de pe Panda Express sau o cafea de la Starbucks prin robotul pe două roți. 

Despre companionul de shopping Gita

Costă 3.000 de dolariSe adresează persoanelor care vor să facă mișcare la cumpărături
Primul robot creat pentru a transporta cumpărăturile Poate transporta până la 20 kg de cumpărături

Startship Technologies era până acum interesat de a vinde astfel de asistenți de vcumpărături direct consumatorilor, însă a renunțat la acest plani după ce și-a dat seama că va trebui să le vândă la peste 3.000 de dolari.

Amazon experimentează deja cu un robot similar, care livrează diverse comenzi sau cumpărături în câteva cartiere americane. 

De asemenea, și comapania americană de curierat și logistică FedEx își testează propriul robot-curier în parteneriat cu Pizza Hut, Walmart, Target și Walgreens în timp ce compania auto Ford a proiectat deja un robot care transportă obiecte în casă. 

Inclusiv și Postmates, companie americană acre transportă mâncare la domiciliu, vrea să introducă pe piața din America un astfel de robot-curier care livrează comanda cumpărătorilor, pe nume Serve.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *