Prin Startarium Crowfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finanțării prin crowdfunding din România, zece tineri antreprenori își vor putea dezvolta ideile de afaceri.
Taste the Drama, POM (Originea cu Mine), Prototeep – Makerspace, Wooba, Rubik, Lyria, Roomzia, Recul și ARTelier – haine și accesorii upcycledRubik Agile School sunt cele zece startup-urile care vor să atragă investiții inițiale cuprinse între 5.000 și 10.000 de euro.
Punem la dispoziție platforma și resursele educaționale din Startarium pentru a-i ajuta să își dezvolte un business sustenabil – Adina Crețu, Project Manager Startarium.
Cele zece start up-uri vor fi ghidate de traineri și peste 50 de mentori, consultanți de business, experți în digital marketing, designeri și graficieni, producători video, copywriters și specialiști media. Este, de altfel, cea mai mare echipă construită în România pentru a sprijini antreprenorii să-și dezvolte un plan de afaceri corect și să îl pună în aplicare prin campanii de crowdfunding.
Potrivit unui sondaj realizat de Startarium în rândul celor înscriși în Startarium Crowdfunding Makeathon, trei din patru tineri antreprenori consideră că motivul principal pentru care nu reușesc să-și pună ideile de afaceri în practică este lipsa fondurilor necesare investiției inițiale.
Percepția lor în acest sens vine în contextul în care jumătate dintre respondenți afirmă că suma de care ar avea nevoie pentru a-și transforma ideea într-o afacere este de cel mult 20.000 euro. Alți 21% estimează investiția între 20.000 și 50.000 de euro, iar restul spun că ar depăși acest nivel.
Dintre cei înscriși în Startarium Crowdfunding Makeathon, 28% dintre startup-uri sunt în stadiul de idee, 32% au deja un produs minim viabil sau un prototip, 15% spun că produsul este gata, dar nu au definit încă modelul de business, iar 13% au un business operațional, dar vor să-i aducă ceva nou. Principalele orașe în care aceștia vor să-și implementeze ideea sunt București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.
Până pe 15 decembrie, cele 10 startup-uri vor să strângă în total circa 65.000 de euro, fie pentru a-și construi un business, fie pentru a-și dezvolta afacerea în noi direcții.
Din 2016 și până în prezent, 2.000 de români au susținut pe Startarium peste 50 de startup-uri să-și finanțeze produsele sau serviciile prin crowdfunding, suma totală atrasă de antreprenori ridicându-se la aproximativ 130.000 de euro.
Startarium este cea mai complexă platformă pentru antreprenori la început de drum. Platforma a adunat o comunitate de peste 36.000 de membri și 50 de mentori cu care antreprenorii pot lucra gratuit și a deschis accesul la finanțări ce depășesc 600.000 de euro.