Din cele peste 100 de soluții care își propun să inoveze domeniul agricol din România, înscrise în prima ediție a programului de accelerare Food & Agri Tech Challenge, au fost selectate doar opt.
Printre afacerile selectate se numără Dahna – aplicație mobilă ce creează meniuri personalizate bazate pe indicii oferiți de utilizator, VetFast – aplicație ce oferă asistență medical veterinară în mediul rural sau Reebo – imprimantă alimentară 3D concepută să funcționeze în sistem vending-machine.
Reebo, AgriHub, Agritech Center, No-Microbs, Greeno, Agritech Center, No-Microbs Sticker și Greeno sunt celelalte startup-uri care vor participa în program.
Cele opt afaceri au fost selectate în funcție de impactul pe care o poate avea soluția propusă, elementul inovator adus de tehnologie, scalabilitatea, fezabilitatea operațională și financiară și capacitatea echidei de a o îmbunătăți și transforma în realitate.
Programul permite dezvoltarea unor soluții menite să revoluționeze viitorul agriculturii românești – Oana Craioveanu, CEO și co-fondator Impact Hub Bucharest
Food & Agri Tech Challenge este un program de pre-accelerare, dezvoltat de Impact Hub Bucharest, dedicat celor care pot propune soluții tehnologice care să schimbe industria alimentară sau agricultura.
Timp de șase luni, antrepenorii vor participa la o serie de workshop-uri și training-uri prin care soluțiile selectate vor fi mai aproape de un prototip validat și să își construiască un model de business corect.
Echipele vor trece prin două etape: vor discuta cu mentorii și juriul și vor analiza progresul lor ca participanți în pre-accelerator. În iulie, în ultima etapă a programului – Demo Day – echipele selectate își vor prezenta soluția în fața investitorilor.
Ce înseamnă prima ediție a programului Food & Agri Tech Challenge
Dedicat startup-urilor care inovează industria alimentară sau agricultura | Acces la mentorat și la finanțare |
Criterii de selecție: impactul soluției, elementul inovator, scalabilitatea | Workshop-uri și training-uri timp de șase luni |
Inițial, dintre 100 de soluții înscrise în program, au fost selectate să participe 14 soluții la a doua etapă de selecție – bootcamp-ul, care a avut loc pe 31 ianuarie și 1 februarie.
Echipele au participat la un workshop de business modelling în care și-au definitivat sau evaluat modelul de business, și au identificat segmentele de clienți și canalele de comunicare.
În urma celor două zile de pregătire și de jurizare pe baza prezentărilor finale, au fost alese cele opt soluții.
Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub prezentă în peste 100 de locații de pe cinci continente. Lansată în 2012, este prima organizație din România care pune la dispoziție spații de coworking pentru antreprenori și freelanceri.